چگونه می‌توان بدون عمل جراحی فرم بینی را اصلاح کرد؟

اصلاح فرم بینی بدون جراحی، یکی از روش‌های رایج در جهان است که افراد کمی با آن آشنایی دارند.

بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که عمل بینی بدون جراحی چگونه امکان‌پذیر است؛ زیرا تصور این‌که در کمتر از ۱۵ دقیقه شکل بینی ایده‌ئالی به‌دست ‌آوریم باورنکردنی به‌نظر می‌رسد. با وجود تمام تبلیغات، برخی از آن‌ها به طرز تکان‌دهنده‌ای متحول‌کننده هستند و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را با نتایج جراحی بینی اشتباه گرفت. یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌ها بعد از انجام این روش‌ها، کوچکتر شدن بینی است. این اثر وقتی دیده می‌شود که افراد از فیلرها برای اصلاح فرم بینی خود استفاده می‌کنند.

اصلاح بینی با روش‌های غیرجراحی یا «رینوپلاستی مایع»، یک روش درمانی است که با تزریق فیلر‌های پوستی مبتنی بر هیالورونیک اسید (HA) به بینی انجام می‌شود تا به‌طور موقت شکل آن را تغییر دهد.

از فیلرهای پوستی برای تغییر شکل خطوط بینی عمدتاً روی پل بینی استفاده می‌شود.

معمولاً می‌توان از فیلرهای پوستی برای استتار قوز پشتی نیز استفاده کرد تا شکل بینی صاف و مشخصی ایجاد کند، نوک بینی را که ممکن است به سمت پایین افتاده باشد بلند کند و ساختار دهد و در امتداد پل بینی، ظاهری منحنی‌تر ارائه می‌دهد.

این روش پیشرفته‌ی غیر تهاجمی که بیش از ۱۵ دقیقه طول نمی‌کشد، می‌تواند شکل بینی را خیلی سریع تغییر دهد.

اصلاح فرم بینی بدون جراحی چگونه است و شامل چه مراحلی می‌شود؟

این روش زیبایی نیز همانند سایر روش‌ها، شامل چندین مرحله‌ی مختلف است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

مشاوره

قبل از شروع درمان، یک مشاوره کامل برای شناخت فرد انجام می‌شود. باید مشخص شود که بیمار انتظار دارد به چه چیزی دست یابد. باید مشخص شود که بیمار کدام ویژگی‌های بینی خود را دوست ندارد و همچنین از نگرانی‌های پزشکی آگاه شود. سپس، یک ارزیابی صادقانه انجام خواهد شد تا مشخص شود آیا فرد برای درمان مناسب است یا خیر. اگر بینی مناسب نباشد یا اگر درمان تفاوتی برای بینی زیبایی ایجاد نکند، پزشک درمان را انجام نخواهد داد.

پس از آن‌که پزشک به شما گفت که واجد شرایط هستید، روند درمان و انتظارات بعد از درمان توضیح داده می‌شود. پزشک به شما می‌گوید که با انجام این روش به چه نتایجی دست می‌یابید، مراحل انجام کار چگونه خواهد بود و همچنین باید انتظار چه عوارضی را داشته باشید. در این روش نیز همانند سایر روش‌های جراحی، توصیه‌هایی برای بعد از درمان وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

مهم است که همه‌ی بیماران توصیه‌های پس از درمان را دنبال کنند و هرگونه عوارض جانبی و نگرانی که پس از درمان دارند، گزارش کنند.

روش انجام این‌کار چگونه است؟

اصلاح بینی با کمک فیلرهای پوستی با یک کرم بی‌حس‌کننده شروع می‌شود که روی پل بینی اعمال می‌شود تا ناحیه را بی‌حس کند. به محض این‌که تأیید شد که ناحیه بی‌حس شده است، فیلر پوستی به‌طور استراتژیک، به آرامی و با احتیاط در مقادیر کم، در خطوط دقیق بینی تزریق می‌شود. فیلر‌های پوستی در زیر پوست در نواحی سمت راست بینی تزریق می‌شوند و ماده در جایی که تزریق می‌شود قرار می‌گیرد تا شکل را حفظ کند و فوراً شکل بینی را تغییر می‌دهد. برخلاف درمان‌های جراحی، بیمار بیدار خواهد بود و تحت بیهوشی عمومی قرار نمی‌گیرد و این یعنی بیمار می‌تواند فوراً نتایج تزریق فیلر را مشاهده کند.


پس از ۱۵ دقیقه، درمان انجام می‌شود و بیمار می‌تواند نتایج آنی را ببیند. از آن‌جایی که هیچ جراحی خاصی انجام نشده است، نیازی به استراحت و بهبود طولانی مدت نیست. این روش یک جایگزین غیرتهاجمی برای جراحی بینی سنتی است که با استفاده از فیلرهای پوستی با سوزن‌های بسیار ظریف انجام می‌شود. 

به کدام نواحی بینی فیلر تزریق می‌شود؟

این روش درمانی، پل، نوک بینی و دو طرف بینی را هدف قرار می‌دهد. فیلرهای پوستی را می‌توان به صورت استراتژیک به نواحی مورد نظر بینی تزریق کرد تا خطوط را اصلاح کند و شکل بینی را تغییر دهد.

این روش درمانی برای بینی‌های زیر مناسب است:

بینی قلاب‌دار: قلاب‌دار، یک شکل بینی رایج است که با قوز برجسته در امتداد پل بینی و خمیدگی به‌سمت پایین شناخته می‌شود. این روش درمانی قوز‌های بینی را پر و صاف می‌کند تا شکل بینی صاف‌تر و متعادل‌تر شود.

بینی افتاده: بینی افتاده نیز شکل رایجی از بینی است که به سمت پایین خمیده می‌شود و نوک بینی پایین می‌آید. با تزریق استراتژیک در اطراف نوک بینی، می‌توان نوک بینی را برجسته‌تر کرد و لیفت را ایجاد کرد و نمای جانبی را پُر کرد.

بینی صاف: بینی صاف نوع خاصی از بینی است که فاقد پل مشخص است. با این روش درمانی می‌توان فیلر را در امتداد پل تزریق کرد تا کانتور و ساختاری برای شکل بینی ایجاد کند و بینی را باریک‌تر و مشخص‌تر نشان دهد.

این جراحی بینی 15 دقیقه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که بدون کوچکترین اختلال در زندگی روزمره، بینی خود را زیباتر کنید و اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید. این روش درمانی، دوره‌ی نقاهت ندارد و بیمار آزاد است تا فوراً روال معمول زندگی خود را از سر بگیرد.

پس از درمان چه انتظاری باید داشت؟

بعد از درمان به کمک این روش، نیازی به دوره‌ی نقاهت نیست و شما می‌توانید در همان روز به فعالیت‌های روزانه یا کار‌هایی که شامل فعالیت بدنی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید نمی‌شود، بازگردید. پس از درمان، ممکن است مقداری تورم و قرمزی یا در موارد نادر کبودی خفیفی را در محل تزریق تجربه کنید. برای بسیاری از افراد هیچ علامت قابل مشاهده‌ای وجود ندارد و قرمزی و کبودی در عرض یک یا دو هفته کاهش می‌یابد.


ماندگاری نتایج چقدر است؟

درمان غیر جراحی بینی برای افرادی که آماده راه‌حل دائمی نیستند یا نگران خطرات، عوارض جانبی، بهبود طولانی مدت و زمان بهبودی در جراحی بینی هستند، ایده‌ئال است. با این عمل بینی موقت، نتایج معمولاً بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام می‌آورند؛ اما این بستگی به متابولیسم و سبک زندگی فرد دارد و از آن‌جایی که نتایج نسبتاً موقتی هستند، می‌توان با تغییر چهره در طول زمان تغییراتی را انجام داد و این اجازه می‌دهد نتیجه حفظ شود. معمولاً بیماران پس از گذشت ۹ ماه از درمان، مجدداً تزریق را انجام می‌دهند.

آیا درمان برگشت‌پذیر است؟

رینوپلاستی مایع، یک روش درمانی غیرتهاجمی است که با تزریق فیلر‌ها به صورت استراتژیک به بینی بیمار برای بهبود خطوط و تغییر شکل آن انجام می‌شود. این کار با فیلرهای پوستی ساخته شده از هیالورونیک اسید (ماده‌ای ژل‌مانند که به‌طور طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود) انجام می‌شود. فیلرهای پوستی به‌طور گسترده برای عمل‌های زیبایی استفاده می‌شوند؛ زیرا تزریق فیلر، روشی غیرتهاجمی است که می‌تواند حجم صورت را بازگرداند و ویژگی‌های صورت را برجسته کند. فیلرهای پوستی به‌دلیل بی‌خطر بودن، مؤثر بودن و ماندگاری خوب خود شناخته‌شده هستند.

یکی از مزایای استفاده از فیلرهای پوستی مبتنی بر هیالورونیک اسید این است که می‌توان آن‌ها را به‌راحتی با هیالورونیداز (یک آنزیم طبیعی که در بدن ما نیز یافت می‌شود) حل کرد. می‌توان فیلرها را برای افرادی که از نتیجه راضی نیستند یا می‌خواهند مقدار آن را کاهش دهند تا ظاهر طبیعی‌تری داشته باشند حل کرد؛ اما این‌کار توصیه نمی‌شود، مگر در موارد ضروری. فیلر‌ها تنها پس از دو هفته پس از درمان قابل حل هستند و باید توسط همان پزشکی که درمان را انجام داده است، حل شوند. در صورت بروز عوارض شدید، می‌توان فیلر را برای جلوگیری از خطرات بیشتر حل کرد.