آیا می‌توان به گردن بوتاکس تزریق کرد؟

پوست گردن یکی از منعطف‌ترین و ظریف‌ترین نواحی بدن است و به مرور زمان کلاژن‌سازی پوست را از دست می‌دهد که باعث چروک و شل شدن پوست گردن می‌شود.

افراد می‌توانند از تکنیک‌های مختلفی برای از بین بردن این چین‌وچروک‌ها استفاده کنند و جوان و زیبا به نظر برسند. یکی از این روش‌ها تزریق بوتاکس در گردن است. تزریق بوتاکس در گردن ماهیچه‌های زیر پوست را موقتاً از کار می‌اندازد و می‌تواند با از بین بردن ترشح ماده‌ای به نام «استیل کولین» در انتهای عضلات که باعث اسپاسم عضلانی و چروک پوستی می‌شود، به فلج موقتی عضلات کمک کند و به این شکل چروک‌های پوستی را از بین ببرد.

به‌طور کلی برای موارد زیر می‌توان بوتاکس را به گردن تزریق کرد:

تزریق بوتاکس به گردن چه مزایایی دارد؟

مراحل تزریق بوتاکس در گردن

ابتدا پزشک نواحی مورد نظر را که برای دریافت بوتاکس مناسب است شناسایی می‌کند. سپس به صلاح‌دید خود بی‌حسی موضعی را در ناحیه‌ای که تزریق می‌کند انجام می‌دهد تا بیمار در حین تزریق احساس درد نکند. پس از ایجاد بی‌حسی، پزشک سم بوتولینوم (بوتاکس) را با یک آمپول مخصوص با یک سوزن بسیار نازک به عضلات گردن و ناحیه‌ی چروکیده تزریق می‌کند.

قبل از تزریق بوتاکس به گردن باید چه کارهایی انجام داد؟

اگر بیماری‌های پوستی خاصی دارید یا از دارو‌های خاصی مانند رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.


بعد از تزریق بوتاکس به گردن باید چه کارهایی انجام داد؟

نکاتی که بیماران پس از تزریق بوتاکس گردن باید رعایت کنند به شرح زیر است:

چه افرادی نمی‌توانند از بوتاکس گردن استفاده کنند؟

افرادی که معمولاً برای تزریق بوتاکس گردن مناسب نیستند عبارتند از:

عوارض جانبی تزریق بوتاکس در گردن چیست؟

افرادی که بوتاکس گردن انجام می‌دهند معمولاً عوارض جانبی کمتری مشاهده می‌کنند. شایع‌ترین عوارض جانبی عبارتند از: زخم، تورم، قرمزی و درد خفیف.

هزینه‌ی تزریق بوتاکس گردن

تزریق بوتاکس گردن با قیمت‌های مختلفی در اکثر کلینیک‌های زیبایی ارائه می‌شود و بسته به عوامل مختلفی از جمله میزان بوتاکس مورد نیاز برای پاکسازی تمام خطوط گردن، نوع برند بوتاکس، قیمت متخصص و هزینه می‌تواند متفاوت باشد. همچنین موقعیت جغرافیایی کلینیک نیز یکی از عوامل تأثیرگذار در هزینه‌ی بوتاکس گردن است.