آیا می‌توان فیلرهای پوستی را به گردن تزریق کرد؟

گردن به دلیل افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، افزایش وزن و استعداد ژنتیکی دچار تغییرات‌فرسایشی می‌شود.

فرآیند‌های پیری در تمام لایه‌های پوست، بافت زیر جلدی و عضله بزرگی به نام عضله گردنی یا پلاتیسما (Platysma) رخ می‌دهد. با توقف تولید کلاژن و هیالورونیک اسید در پوست، احتمال خشک شدن و نازک شدن پوست در طول زمان بیشتر می‌شود. در نتیجه پوست استحکام و حجم خود را از دست می‌دهد و تحت تأثیر عوامل سبک زندگی و جاذبه تغییر می‌کند.

از دست دادن بافت زیر جلدی و ضعیف شدن عضلات نیز عامل مهمی است که باعث کاهش توانایی پوست در حمایت از ایمنی بدن می‌شود. خطوط گردن معمولاً به صورت افقی روی گردن کشیده می‌شوند، اگرچه برخی ممکن است عمودی باشند. با ظهور فیلر‌های پوستی و فیلر‌های تزریقی، فرم‌دهی، حجم‌دهی و لیفت گردن و ایجاد تغییرات چشمگیر در ظاهر صورت و گردن بدون جراحی امکان‌پذیر شده است. ویژگی اصلی این روش غیرجراحی عدم نیاز به دوره نقاهت است.

چرا باید به گردن فیلر تزریق کرد؟

فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید به‌طور گسترده برای جوان‌سازی پوست و رفع چین‌وچروک گردن استفاده می‌شوند. هیالورونیک اسید یک ماده‌ی طبیعی در پوست است که به‌طور طبیعی توسط فیبروبلاست‌ها تولید می‌شود. این ماده فضا‌ی بین سلول‌ها را پر می‌کند و محیط مناسبی را برای سلول‌های پوست فراهم می‌کند و فواید بسیار دیگری برای پوست دارد. با اسپری کردن مقدار کمی از این ماده روی نواحی مورد نظر می‌توانید از چروک شدن پوست گردن جلوگیری کنید و ظاهری جوان به پوست گردن ببخشید. فیلرهای پوستی نیز می‌توانند فضای پوچی که پس از تجزیه کلاژن و الاستین ایجاد می‌شود را پر کنند.

تزریق فیلر به گردن چه مزایایی دارد؟


تزریق فیلر به گردن چگونه است؟

برای به حداقل رساندن میزان درد و ناراحتی در حین تزریق فیلر، پزشک ابتدا ناحیه مورد نظر را بی‌حس می‌کند و پس از بی‌حس شدن ناحیه، تزریق فیلر را آغاز می‌کند. فیلر از طریق یک سوزن نازک در زیر لایه بیرونی پوست شما تزریق می‌شود. تزریق و ماساژ ناحیه مورد نظر تا حصول نتیجه مطلوب تکرار می‌شود.

قبل از تزریق فیلر به گردن باید چه‌کار کرد؟

پس از تزریق فیلر به گردن باید چه‌کار کرد؟

چه افرادی می‌توانند فیلر گردن استفاده کنند؟

به‌طور کلی، همه‌ی افرادی که علائم پیری زودرس در آن‌ها دیده می‌شود می‌توانند از فیلر گردن استفاده کنند. تزریق ژل یا تزریق فیلر برای افرادی مناسب است که می‌خواهند اثرات پیری و چین‌و‌چروک را به‌محض ظاهر شدن علائم پیری کاهش دهند.


چه افرادی نمی‌توانند از فیلر گردن استفاده کنند؟

ماندگاری فیلر گردن چقدر است؟

این مسئله به ناحیه‌ی تحت درمان و همچنین پاسخ بدن به پرکننده بستگی دارد و ممکن است یک یا چند تزریق تکرار شود. پرکننده‌های مختلف مدت زمان متفاوتی دوام می‌آورند. بدن شما به آرامی فیلر را جذب می‌کند. این به پوست اجازه می‌دهد تا به حالت عادی خود بازگردد. به‌عنوان مثال:

عوارض جانبی تزریق فیلر گردن چیست؟

این عوارض بسیار خفیف و یا به‌راحتی قابل کنترل هستند، اگرچه در برخی موارد عوارض جانبی مشاهده شده است؛ اما شما می‌توانید با رعایت اصول و نکات مهم و مؤثر در روند درمان و انتخاب پزشک متخصص باتجربه، امکان بروز آن‌ها را به حداقل برسانید. بااین‌حال برخی عوارض جانبی وجود دارند که ممکن است تجربه کنید. این عوارض عبارتند از:

ژل می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک در بدن شود. شدت این واکنش‌ها می‌تواند خفیف (شامل تشکیل موقتی توده‌های کوچک در ناحیه گردن)، شدید (تشکیل خط‌های آبی‌رنگ در محل‌هایی که ژل به آن‌ها تزریق شده است که چندماه طول می‌کشد تا بهبود یابد) و بسیار جدی (کوری و سکته) باشد.