تزریق چربی برای رفع چین‌وچروک صورت

با افزایش سن، پوست کلاژن (پروتئینی که پوست را جوان نگه می‌دارد) کمتری تولید می‌کند و چربی صورت به‌طور طبیعی کاهش می‌یابد. با کاهش میزان چربی و کلاژن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و باعث افتادگی، چین‌وچروک و افتادگی می‌شود و چهره فرو رفته را نمایان می‌کند. پیوند چربی یک روش طبیعی، ایمن و مؤثر برای بازگرداندن حجم صورت است و یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی است.

تزریق چربی مجموعه‌ای از اقدامات است که در آن چربی از بافت‌های خاصی مانند شکم، ران‌ها و غیره برداشته شده و با استفاده از ابزار‌ها و تکنیک‌های مختلف تمیز و تصفیه شده و در نهایت به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. تزریق چربی علاوه‌بر از بین بردن چین‌وچروک، برای لیفت ابرو‌ها و صورت، حجیم کردن نواحی خاص و موارد دیگر نیز استفاده می‌شود. چربی که در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود کاملاً با بدن بیمار سازگار است و تقریباً می‌توان گفت هیچ عارضه‌ای ندارد و از همه مهم‌تر این‌که نسبت به سایر محصولات تزریقی مانند فیلرها و ژل‌های مصنوعی ماندگاری بیشتری دارد و از نوع دائمی است.

مزایای تزریق چربی برای رفع چین‌وچروک صورت

مزایای تزریق چربی عبارتند از:

نحوه تزریق چربی به صورت

تزریق چربی توسط پزشک متخصص در تمامی کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود و این فرآیند معمولاً شامل سه مرحله حساس و مهم است:

استخراج چربی از قسمت‌های مختلف بدن

پزشک ابتدا باید مکانی را انتخاب کند که چربی از آن‌جا برداشته شود. آن‌ها معمولاً از مناطقی از بدن با چربی اضافی استفاده می‌کنند. به همین دلیل یکی از رایج‌ترین روش‌ها، برداشتن چربی شکم و تزریق آن به صورت است. همچنین می‌توانید از چربی‌های سایر قسمت‌های بدن مانند ران و باسن استفاده کنید. در طی این روش ماده بی‌حسی به قسمت مورد نظر بدن تزریق می‌شود و مقدار چربی مورد نیاز با ساکشن مخصوص خارج می‌شود.

آماده‌سازی چربی استخراج شده

پس از استخراج مقدار مورد نیاز چربی، حالا نوبت به آماده‌سازی آن رسیده است. در این مرحله چربی‌ها را در ظروف مخصوصی ریخته و برای تصفیه در سانتریفیوژ قرار می‌دهند و مواد اضافی مانند خون، سلول‌های چربی معیوب و سایر مایعات را از چربی جدا می‌کنند.

پیوند چربی به ناحیه مورد نظر

مرحله سوم و آخر فرآیند تزریق چربی، تزریق چربی تصفیه شده به‌کمک سرنگ‌های مخصوص است. حالا پزشک با تکیه بر مهارت و تجربه خود آن‌ها را به ناحیه‌ای از صورت که قبلاً بی‌حس و ضدعفونی شده تزریق می‌کند.


اقدامات قبل از تزریق چربی

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

به همان اندازه که مراقبت قبل از تزریق چربی مهم است، مراقبت بعد از تزریق چربی نیز اهمیت دارد. پس از تزریق چربی لازم است به نکات زیر توجه کنید:

چه افرادی برای تزریق چربی مناسب هستند؟

چه افرادی نباید از روش تزریق چربی استفاده کنند؟


ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

به‌طور کلی، تزریق چربی بیشتر از تزریق ژل و فیلر دوام می‌آورد. همچنین این روش عوارض کمتری دارد؛ زیرا تزریق از چربی بدن متقاضی انجام می‌شود و بدن واکنشی نشان نمی‌دهد. لازم به ذکر است که حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد چربی تزریق شده توسط بدن قابل جذب است و پزشک نیز به این موضوع توجه کرده و مقدار بیشتری را در نقطه هدف تزریق می‌کند. همچنین به یاد داشته باشید که پس از جذب این مقدار چربی، بقیه‌ی چربی تزریق شده برای همیشه باقی می‌ماند. ماندگاری چربی‌های تزریقی به منطقه مورد نظر نیز بستگی دارد؛ اما معمولاً ۲ الی ۵ سال ماندگاری دارند.

عوارض تزریق چربی

خوش‌بختانه عوارض جانبی قابل توجهی در این روش دیده نمی‌شود. این عمل به‌طور کلی بدون مشکل خاصی انجام می‌شود. برخی از عوارض جانبی نادر که ممکن است ایجاد شوند عبارتند از:

هزینه‌ی تزریق چربی به صورت

به‌طور کلی تعیین قیمت ثابت برای تزریق چربی به صورت غیرممکن است. تزریق چربی به صورت بسته به کلینیکی که این عمل را در آن انجام می‌دهید می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد. مقدار چربی مورد نیاز و ناحیه‌ای که باید تزریق شود نیز بر هزینه جراحی تأثیر می‌گذارند.