چند درصد از فیلر لب بعد از تزریق جذب می‌شود؟

خیلی از مردم از بدو تولد لب‌های کوچک و نازکی دارند و این عامل ژنتیکی باعث از دست دادن اعتماد‌به‌نفس آن‌ها شده است. از سوی دیگر، در برخی افراد به دلیل افزایش سن و کاهش تولید کلاژن یا آسیب ناشی از تماس با خورشید، حجم لب‌ها به مرور زمان کاهش می‌یابد. باریک بودن لب‌ها و از دست رفتن حجم آن‌ها به‌مرور زمان می‌تواند نارضایتی را به همراه داشته باشد. امروزه با استفاده از تکنیک‌های جوان‌سازی و زیبایی صورت مانند تزریق ژل لب به راحتی می‌توانیم ظاهر لب‌های خود را با کنترل کامل بر میزان تغییر شکل لب در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبود بخشیم تا به فرم مورد نظر خود برسیم. درصد جذب ژل تزریقی برای افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مطلب قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

با تزریق ژل لب از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

تزریق ژل لب چگونه است؟

پس از بی‌حس کردن ناحیه، محل تزریق با محلول ضد میکروبی یا الکل تمیز می‌شود. سپس مقدار دقیقی از ژل با استفاده از سرنگ مخصوص و سوزن‌های ظریف در زوایای قائم به لب‌ها تزریق می‌شود.

مراقبت‌های پیش از تزریق ژل به لب

حدود یک هفته قبل از تزریق فیلر لب از مصرف آسپرین خودداری کنید (البته اگر از دارو‌های حاوی آسپرین استفاده می‌کنید، با پزشک متخصص یا پزشک زیبایی خود مشورت کنید). ایبوپروفن، ویتامین E و مکمل‌های روغن ماهی نیز رقیق‌کننده‌های طبیعی خون هستند که می‌توانند باعث کبودی بیشتر شما شوند؛ اما مصرف استامینوفن مانعی ندارد.

مراقبت‌های پس از تزریق ژل به لب‌


چرا ژل لب زود جذب می‌شود؟

چند درصد از ژل لب بعد از تزریق حل می‌شود؟

تمام ژل‌ها بلافاصله پس از تزریق جذب می‌شوند. این میزان جذب می‌تواند بین ۵ تا ۳۰ درصد در ماه باشد. به‌طور متوسط، نرخ جذب یک ژل خوب حدود ۱۰ درصد در ماه است. پس انتظار می‌رود بعد از ۱۰ ماه همه چیز جذب شود. این عدد میانگین است و ممکن است برخی از ژل‌ها برای مدت زمان بیشتر یا کمتر دوام بیاورند.

ترفندهایی برای افزایش ماندگاری ژل لب

برای مدت طولانی زیر نور خورشید نمانید: اشعه ماوراء بنفش قوی باعث خشکی و سوزش پوست می‌شود. پوست صورت و به‌خصوص لب‌ها که نازک‌تر از بقیه بدن هستند، به‌راحتی در برابر نور مستقیم خورشید می‌سوزند. اگر مجبورید چندین ساعت زیر نور آفتاب باشید، حتماً از کلاه مناسب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

غذای سالم بخورید: از غذا‌های کنسرو شده و فست فود اجتناب کنید. قند به کلاژن متصل می‌شود و کارایی آن را مختل می‌کند. مصرف کافئین خود را محدود کنید؛ زیرا می‌تواند باعث تورم شود. غذاهای بدون نمک و ادویه یک انتخاب عالی برای افرادی هستند که به‌دنبال ژل لب با ماندگاری طولانی هستند.

سیگار کشیدن ممنوع: نیکوتین رگ‌های خونی را مسدود می‌کند و در نتیجه رطوبت کمی به بافت پوست می‌رسد. کاهش رطوبت پوست لب تأثیر مستقیمی در کاهش ماندگاری ژل لب خواهد داشت.

آب زیاد بنوشید: با سیراب کردن پوست خود می‌توانید از فواید و ماندگاری ژل لب اطمینان حاصل کنید.


چه افرادی نباید به لب‌های خود ژل تزریق کنند؟

میزان ماندگاری ژل لب چقدر است؟

ژل لب در شرایط مطلوب تا یک سال دوام می‌آورد؛ اما معمولاً تا شش یا هشت ماه دوام می‌آورند. ماندگاری ژل لب نیز در بدن هر فردی متفاوت است. از آن‌جایی که لب‌ها بیشتر حرکت می‌کنند، بدن سریع‌تر ژل را جذب می‌کند؛ بنابراین باید هر شش ماه یک‌بار تزریق مجدد انجام دهید.

عوارض تزریق ژل لب چیست؟

عوارض جانبی رایج تزریق ژل لب که معمولاً پس از ۱ تا ۲ روز ناپدید می‌شوند عبارتند از:

هزینه تزریق ژل لب

از عوامل مؤثر بر قیمت نهایی کار می‌توان به دستمزد پزشک، هزینه عمل، قیمت ژل، حجم ژل و مواردی از این دست اشاره کرد. البته ناگفته نماند که موقعیت جغرافیایی کلینیک نیز یکی از عوامل مهم و تعیین‌کننده‌ی قیمت تزریق فیلر خواهد بود.