چه عواملی ماندگاری ژل لب را کاهش می‌دهند؟

در سال‌های اخیر انجام عمل‌هایی مانند تزریق ژل به نواحی مختلف صورت از جمله لب‌ها که یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است، در بین مردم بسیار رایج شده است. روزانه افراد زیادی از تزریق ژل برای دستیابی و رسیدن به اهداف مختلف در کلینیک‌ها و مراکز زیبایی استفاده می‌کنند.

لب‌ها یکی از قسمت‌های صورت هستند که با افزایش سن از حجم آن‌ها کاسته می‌شود، ارتفاع لب‌ها کم می‌شود و برجستگی آن‌ها در نمای کلی صورت کم می‌شود. تزریق ژل لب می‌تواند برای اصلاح این تغییرات و زیبایی چهره بسیار مفید باشد. لب پایین به‌طور طبیعی بزرگتر و حجیم‌تر از لب بالایی است و نیمه راست و چپ هر لب شبیه به هم هستند؛ بنابراین حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است. با تزریق ژل کاری که انجام می‌شود برجسته‌سازی لبه لب‌ها و حجم دادن است و در نتیجه تزریق ژل لب زیبایی صورت را افزایش می‌دهد. از جمله موارد مهمی که در تزریق ژل لب ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند، اثربخشی و ماندگاری نتایج است. میزان ژل، مارک ژل، سن بیمار، سیستم ایمنی بدن و مواردی از این دست می‌توانند در ماندگاری ژل مؤثر باشند.

ژل‌های لب مبتنی بر هیالورونیک اسید در چند سال گذشته به محبوب‌ترین پرکننده‌های بافت نرم تبدیل شده‌اند. محصولات فیلر با انواع برندهای مختلف با کاربردهای گوناگون برای استفاده‌ی بیماران بدون عمل جراحی، انقلابی در زیبایی به‌پا کرده‌اند. فیلر‌های مبتنی بر هیالورونیک اسید معمولاً بافتی نرم و ژل‌مانند دارند. نتایج تزریق ژل و ماندگاری آن‌ها موقتی است و بسته به نوع ژل استفاده شده و ناحیه مدنظر می‌تواند ماندگاری مختلفی داشته باشد. بسیاری از فیلرهای مبتنی بر هیالورونیک اسید با لیدوکائین ترکیب می‌شوند که نقش مهمی در تسکین درد در طول درمان و بعد از درمان دارد.

عوامل مؤثر در ماندگاری ژل لب

ماندگاری ژل لب به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

بنابراین ماندگاری ژل به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از مراجعین هر ۶ ماه یک‌بار برای ترمیم و تزریق مجدد مراجعه می‌کنند، برخی برای ۹ یا ۱۰ ماه نیازی به تزریق مجدد ندارند و ماندگاری ژل یا فیلر در افراد مختلف متفاوت است.

نحوه تزریق ژل لب

پس از بی‌حس کردن ناحیه، محل تزریق با محلول ضد میکروبی یا الکل تمیز می‌شود. سپس مقدار دقیقی از ژل با استفاده از سرنگ مخصوص و سوزن‌های ظریف در زوایای قائم به لب‌ها تزریق می‌شود.

مراقبت‌های پیش از تزریق ژل به لب

حدود یک هفته قبل از تزریق فیلر لب از مصرف آسپرین خودداری کنید (البته اگر از دارو‌های حاوی آسپرین استفاده می‌کنید، با پزشک متخصص یا پزشک زیبایی خود مشورت کنید). ایبوپروفن، ویتامین E و مکمل‌های روغن ماهی نیز رقیق‌کننده‌های طبیعی خون هستند که می‌توانند باعث کبودی بیشتر شما شوند؛ اما مصرف استامینوفن مانعی ندارد.


مراقبت‌های پس از تزریق ژل به لب‌

چه افرادی نمی‌توانند به لب‌های خود ژل تزریق کنند؟

تزریق ژل به صورت و لب‌ها یک عمل زیبایی غیر تهاجمی است. به‌همین دلیل تقریباً همه کسانی که دوست دارند لب‌هایی زیبا و حجیم داشته باشند می‌توانند از تزریق ژل بهره‌مند شوند. بااین‌حال، برای احتیاط به افراد گروه‌های زیر توصیه می‌شود از انجام این کار خودداری کنند:

بااین‌حال، برای اطمینان از این‌که تزریق ژل برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند، بهتر است قبل از اقدام با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض تزریق ژل لب

اگر ژل یا فیلر توسط پزشک متخصص تزریق شود، هیچ‌گونه عارضه‌ای برای شما به وجود نمی‌آید؛ زیرا پزشکان قبل از انجام هرگونه تزریقی، تمام نکات ایمنی و توصیه‌های خود را به‌طور کامل رعایت می‌کنند. عوارض جانبی احتمالی شرح داده شده در زیر، در صورت مشاهده، تا دو روز ادامه خواهند داشت و بی‌خطر هستند، این عوارض شامل موارد زیر است:

ماندگاری ژل لب

به‌طور کلی، ماندگاری ژل لب ۶ ماه است و بسته به نوع ژل تزریقی، اثر آن معمولاً یک ماه یا زودتر از بین می‌رود.