ژل آبرسان صورت چه مزایایی دارد؟

آبرسانی پوست مؤثرترین راه برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات پوستی است. پوستی که به خوبی هیدراته شده است، صاف و درخشان است، کمتر مستعد جوش است و کمتر خشک و پوسته‌پوسته می‌شود. برای آبرسانی پوست صورت راه‌های مختلفی وجود دارد. ژل‌های تزریقی یک درمان خاص و جدید برای بازسازی و آبرسانی پوست هستند. ژل‌های پوستی در واقع همان هیالورونیک اسید هستند که به‌صورت تزریقی وارد زیر پوست می‌شوند. این اسید در سراسر بدن انسان به‌خصوص در پوست وجود دارد و نقش مهمی در آبرسانی و تغذیه پوست دارد. این اسید می‌تواند همیشه پوست صورت شما را جوان و شاداب نگه دارد.

هیالورونیک اسید همانند یک اسفنج عمل می‌کند و می‌تواند حجم زیادی از آب را در ساختار خود حفظ کند و به‌طور چشمگیری هیدراتاسیون بافت و مقاومت سلولی را بهبود می‌بخشد. ژل‌های آبرسان پوست با تحریک تولید کلاژن و الاستین پوست از طریق آزادسازی آهسته هیالورونیک اسید، ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشند و به بهبود آبرسانی و استحکام پوست کمک می‌کنند.

کم آبی پوست چه دلایلی دارد؟

دلایل زیادی برای کم آبی پوست وجود دارد. به‌طور کلی کم آبی بدن به دلایل مختلف مانند تعریق و از دست دادن آب بدن باعث خشکی پوست و در نتیجه پوست حساس و خشک می‌شود. با افزایش سن، سلول‌های پوستی نیز توانایی جذب و نگهداری آب را از دست می‌دهند و لایه‌های پوست نازک‌تر می‌شوند و در نتیجه پوست خشک و چروکیده می‌شود. از دیگر دلایل خشکی پوست می‌توان به شستشوی زیاد با استفاده از صابون‌های نامناسب، مرطوب نکردن پوست و استفاده نکردن از محصولات ضد آفتاب و همچنین استرس و اضطراب اشاره کرد.

کم آبی پوست چه علائمی دارد؟

به‌طور کلی اگر علائم زیر را دارید ممکن است پوست شما کم آب باشد و نیاز به آبرسانی داشته باشید:

موارد استفاده و فواید ژل آبرسان صورت


فواید تزریق ژل مرطوب‌کننده صورت

نحوه تزریق ژل مرطوب‌کننده صورت

ابتدا پوست را بشویید. در صورت لزوم می‌توان پماد موضعی بی‌حسی را قبل از تزریق در ناحیه مورد نظر مالید. سپس یک سرنگ حاوی ژل مرطوب‌کننده در ناحیه صحیح پوست شما تزریق می‌شود.

چند توصیه

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل مرطوب‌کننده صورت


چه افرادی می‌توانند از ژل آبرسان صورت استفاده کنند؟

مرطوب کردن پوست هیچ عارضه‌ای ندارد؛ بنابراین همه‌ی افراد با هر نوع پوست و هر سنی می‌توانند از روش‌های مختلف آبرسانی پوست استفاده کنند. اما بهترین کاندید برای هیدراتاسیون پوست برای روش‌های بالینی افراد بالای ۳۰ سال هستند که دارای سلول‌های پوستی شکننده هستند.

چه افرادی نمی‌توانند از ژل آبرسان صورت استفاده کنند؟

اگرچه این روش برای سلامتی مفید است؛ اما برخی افراد برای درمان با این پرکننده مناسب نیستند. بنابراین لازم است قبل از هر اقدامی درمورد سوابق پزشکی و وضعیت جسمانی خود با پزشک مشورت کنید. افراد زیر باید درمورد استفاده از ژل آبرسان پوست احتیاط کنند:

ماندگاری ژل آبرسان صورت چقدر است؟

پایداری فیلر تزریقی به نوع ژل و متابولیسم بدن فرد بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر تا چند ماه متفاوت است؛ اما به‌طور متوسط مدت ماندگاری پرکننده‌ها از ۶ تا ۲۴ ماه است.

عوارض جانبی ژل مرطوب‌کننده صورت

استفاده از ژل مرطوب‌کننده عارضه خطرناکی نداشته و فقط چند عارضه کوتاه مدت مشاهده می‌شود که به‌مرور زمان از بین می‌روند. تزریق ژ‌ل‌ها معمولاً باعث کبودی، تورم، قرمزی، آلرژی و احتمالاً یک عفونت خفیف می‌شود؛ اما اگر تزریق توسط پزشک متخصص و در کلینیک معتبر انجام شود، احتمال بروز عوارض جانبی نیز کاهش می‌یابد.