بوتاکس گونه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

یکی از روش‌های کم خطر و رایج برای داشتن گونه‌هایی زیبا و برجسته، بوتاکس کردن گونه هاست.

گونه‌ها نقش بسیار مؤثری در زیبایی چهره دارند. گونه‌های برجسته و زاویه‌دار موجب شادابی، جوانی و زیبایی پوست می‌شوند و برعکس، گونه‌های افتاده از زیبایی چهره می‌کاهند و موجب می‌شوند چهره پیر‌تر به نظر برسد. ما در ژوابکس قصد داریم که در این مطلب تزریق بوتاکس گونه را که این روزها به شکل گسترده‌ای انجام می‌شود، برای شما توضیح دهیم و شما را با مزایا و معایب آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

گونه‌ها و نقش مهم آن‌ها در زیبایی

امروزه روش‌های زیادی برای زیبا‌تر شدن در میان خانم‌ها رایج شده است. تزریق بوتاکس یکی از این روش‌ها است که طرفداران زیادی دارد. تزریق بوتاکس در نقاط مختلف صورت از جمله گونه موجب می‌شود چهره زیبا‌تر و جذاب شود.

تزریق بوتاکس یک روش زیبایی است که برای از بین بردن خطوط و چین‌وچروک‌ها، درمان افتادگی صورت و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید بوتاکس تنها برای زیبایی نیست. از تزریق بوتاکس برای موارد زیادی مانند درمان عرق کردن زیاد، درمان درد میگرن و… نیز استفاده می‌شود.

شاید برای شما سؤال باشد بوتاکس چگونه نقص‌ها و مشکلات صورت را از بین می‌برد؟ تزریق بوتاکس در صورت موجب می‌شود تا حرکت عضلات و عصب‌های صورت متوقف شود، در نتیجه در اثر کم تحرکی عضلات صورت، چین‌وچروک‌ها از بین ‌می‌روند و پوست ناحیه مورد نظر صاف می‌شود. از طرفی دیگر این عمل موجب می‌شود تا به دلیل عدم تحرک عضلات، پوست قوام بیاید و سفت و محکم شود.


بوتاکس چگونه تزریق می‌شود؟

روش کلی تزریق بوتاکس به این شکل است که ابتدا با توجه به نظر پزشک ۱ یا ۲ واحد بوتاکس به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود و سپس بعد از ۲ الی ۳ هفته، پزشک مجدد ناحیه مورد نظر را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد و سپس مقدار تزریق را بیشتر می‌کند. بوتاکس گونه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کاربرد بوتاکس گونه چیست؟

تزریق بوتاکس گونه یکی از پر طرفدار‌ترین تزریقات بوتاکس است. این عمل زیبایی تنها برای از بین بردن خطوط و چین‌وچروک‌ها نیست، بلکه این عمل زیبایی مزایا و کاربرد‌های گوناگونی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

زاویه‌دار کردن چهره: چهره یا صورت افراد شکل‌ها و انواع مختلفی دارد. یکی از رایج‌ترین فرم‌های چهره، صورت مربعی است. صورت مربعی و بدون زاویه موجب نارضایتی و کاستن از زیبایی فرد می‌شود. با تزریق بوتاکس گونه علاوه‌بر این‌که چهره فرد زاویه‌دار می‌شود، فک و چانه نیز کوچک‌تر به‌نظر می‌رسند که این امر موجب جذابیت بیشتر چهره می‌شود. زاویه‌دار کردن صورت موجب می‌شود تا خط‌های فک و گردن بیشتر نمایان شوند و خطوط فک باریک‌تر به نظر برسند. برای انجام این‌کار، پزشک ابتدا شکل کلی و فرم صورت را بررسی می‌کند و بعد از تجزیه و تحلیل‌های کافی، مشخص می‌کند چه مقدار بوتاکس را به گونه تزریق کند تا صورت زاویه دار شود.

از بین بردن افتادگی گونه: همان‌طور که گفتیم افتادگی گونه‌ها موجب می‌شود چهره پیر‌تر و خسته به نظر برسد. تزریق بوتاکس راه‌حلی برای این مشکل است. با گذشت زمان چربی‌ها و پروتئین‌های موجود در سطح پوست از بین ‌می‌روند و این امر موجب می‌شود گونه‌ها از حالت طبیعی خود خارج و افتاده شوند. تزریق بوتاکس گونه‌ها سبب می‌شود تا عضلات گونه و نواحی اطراف آن کم تحرک شوند و همین کم تحرکی سبب می‌شود تا فرم گونه‌ها ثابت و برجسته بماند.

پُر شدن صورت: تزریق بوتاکس گونه موجب می‌شود تا افرادی که صورتی لاغر و بدون فرم دارند از این مشکل ر‌هایی یابند. با تزریق بوتاکس در ناحیه گونه‌ها صورت فرد پر‌تر و زیبا‌تر نشان داده می‌شود.

عوارض تزریق بوتاکس گونه

یکی از سؤالات رایج در رابطه با تزریق بوتاکس این است که آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد؟ پاسخ منفی است. تزریق بوتاکس روشی است که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی است و به‌طور کلی عوارضی ندارد. البته لازم است بدانید تزریق بوتاکس امری دائمی نیست و بعد از یک بازه‌ی زمانی مشخص لازم است که تزریق تمدید شود. برای تزریق بوتاکس احتیاجی به عمل جراحی نیست. این روش زیبا‌سازی صورت، سرپایی است و به راحتی انجام می‌شود. البته لازم است این نکته را بگوییم که برای تزریق بوتاکس حتماً باید به یک پزشک متخصص در یک مرکز زیبایی معتبر مراجعه کنید تا از عوارض آن در امان بمانید.

نکته‌ای دیگری که باید بدانید این است که بوتاکس کردن گونه برگشت‌ناپذیر است؛ یعنی این‌که اگر بعد از تزریق پشیمان شوید راهی برای خالی کردن ماده‌ی بوتاکس از صورت شما وجود ندارد. اثرات این تزریق تنها با گذشت زمان از بین می‌رود.


مراقبت‌های لازم بعد از تزریق بوتاکس گونه

بعد از این‌که تزریق بوتاکس گونه انجام شد لازم است از این عمل مراقبت شود تا اثربخشی آن بیشتر شود. تزریق بوتاکس بعد از ۲ الی ۳ روز در صورت شما به‌خوبی نمایان می‌شود و می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید. بعد از تزریق، ماده‌ی بوتاکس به ماهیچه‌های ناحیه مورد نظر می‌چسبد و جذب می‌شود. بعد از عمل تزریق بهتر است یک ساعت در حالت نشسته بمانید و فعالیت نکنید. همچنین بهتر است تا ۴ ساعت بعد از انجام تزریق در حالت خوابیده قرار نگیرید. هرگز ناحیه بوتاکس را فشار ندهید؛ زیرا این فشار موجب می‌شود ماده‌ی بوتاکس حرکت کند.

سخن پایانی

تزریق بوتاکس گونه یک روش غیرجراحی و غیرخطرناک برای بهبود ظاهر چین‌وچروک‌های پوست صورت است. بوتاکس گونه با استفاده از تزریق سم ضعیف شده‌ی باکتری کلستریدیوم بوتولینوم A، عضلات گونه را فلج می‌کند و باعث کاهش تعریق و کاهش قابل توجه چین‌وچروک‌های صورت می‌شود.

این روش برای درمان چین‌وچروک‌های اطراف چشم، خطوط افقی روی پیشانی، چین‌وچروک‌های اطراف دهان و سایر نقاط صورت استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس گونه معمولاً توسط یک پزشک متخصص درمان زیبایی صورت انجام می‌شود و باید با دقت و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های پزشکی صورت گیرد.