چرا باید به زیر چشم فیلر تزریق کرد؟

پُف‌های زیر چشم، ایجاد چین‌وچروک و تیرگی آن‌ها برای هیچ‌کس خوشایند نیستند. این موارد همگی نشان از افزایش سن دارند و روی زیبایی شما تأثیر قابل توجهی می‌گذارند.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که برای مقابله با این نشانه‌ها، اقدام به تزریق فیلر زیر چشم کرده باشید یا این‌که بخواهید این کار را انجام دهید. بدون شک برای شما سؤالات زیادی ایجاد می‌شود که سعی کرده‌ایم تا جای ممکن در این مطلب به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

فیلر زیر چشم چیست؟

به‌طور کلی، فیلر یا ژل ماده‌ای است که برای حجم دادن و با هدف حذف چین‌وچروک‌های پوست تولید شده است. این مواد ممکن است از منابع طبیعی یا مصنوعی ساخته شده باشند که باید آن‌ها را به زیر پوست تزریق کرد. فیلرها بسته به مواد موجود در آن‌ها ممکن است دائمی یا موقتی باشند که هر یک از آن‌ها مشخصه‌های ویژه‌ای دارند.

ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید که امروزه توسط بسیاری از متخصصین برای تزریق زیر چشم تجویز می‌شوند، از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین محصولاتی هستند که برای حذف چین‌وچروک‌های پوست، جوان‌سازی صورت و رفع تیرگی و پُف چشم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و نتایجی بسیار تحسین‌برانگیز و فوق‌العاده دارند.

هیالورونیک اسید یک ماده‌ی شیمیایی‌ طبیعی است کهدر بدن همه‌ی ما وجود دارد و تزریق آن به زیر پوست‌های افتاده و خشک، باعث تحریک سلول‌ها برای تولید کلاژن و الاستین می‌شود. کلاژن و الاستین مسئولیت آبرسانی، شفافیت و افزایش خاصیت کشسانی پوست را برعهده دارند که با افزایش سن تولید آن‌ها در پوست متوقف می‌شود.

در این میان، ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید هرچند که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و بهترین نتیجه‌ ممکن را همراه خود دارند؛ اما دارای مدت زمان ماندگاری کمتری هستند. باتوجه‌به این موضوع، ژل‌های هیالورونیک اسید را در دسته‌ی فیلرها غیردائمی قرار می‌دهند که عوارض و مشکلات به‌مراتب کمتری در مقایسه با فیلرهای دائمی دارند.


چرا ماندگاری فیلر چشم موقت است؟

در پاسخ به این‌ سؤال چرا ماندگاری فیلرهای هیالورونیک اسیدی چشم و پوست موقت هستند، باید گفت که این ژل‌ها پس از تزریق زیرپوست به صورت تدریجی ماده‌ اصلی خود، یعنی همان هیالورونیک اسید را آزاد می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا پوست به شکلی طبیعی و طی فرایندی تدریجی حالت شاداب و جوان خود را بازیابی کند.

در کنار این خاصیت بسیار جالب، همین مشخصه باعث می‌شود تا ماندگاری فیلرهای مبتنی بر این ماده محدود باشد. در واقع، با گذشت مدت زمانی مشخص پس از تزریق فیلرهای طبیعی و غیردائمی، ماده‌ اصلی تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها جذب پوست می‌شود و افراد برای حفظ نتیجه‌ دلخواه خود به تزریق مجدد آن‌ها نیاز دارند.

درعین‌حال باید گفت که فیلرهای دائمی هرچند که نیازی به تمدید و تزریق مجدد ندارند؛ اما متقاضیان را با چالش‌های مختلفی مواجه می‌کنند و عوارض استفاده از آن‌ها در مقایسه با فیلرهای غیردائمی به‌مراتب بیشتر است.

از طرف دیگر، غیردائمی بودن فیلرها این امکان را برای متقاضیان زیبایی فراهم می‌کند تا حق انتخاب بیشتری برای حفظ زیبایی خود داشته باشند. در صورتی که تزریق یک مرحله از فیلر و ژل در نواحی مختلف پوست، نتیجه‌ای مطلوب را به همراه نداشته باشد، افراد می‌توانند پس از گذشت مدت زمانی، دوباره اقدام به تزریق فیلر به شیوه‌ای دیگر کنند تا درنهایت به بهترین نتیجه‌ ممکن دست پیدا کنند.

از طرف دیگر باید در نظر داشت که تزریق فیلرهای دائمی، عملی غیرقابل بازگشت است و در صورت مناسب نبودن نتیجه، اصلاح آن بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن خواهد بود. همین موضوع باعث می‌شود تا متخصصین، استفاده از فیلرهای غیردائمی را بیشتر از محصولات دارای ماندگاری دائمی توصیه کنند.

امروزه فیلرهای مبتنی بر ماده‌ هیالورونیک اسید به‌عنوان بهترین گزینه برای تزریق در زیرچشم و دورچشم و به منظور حذف چین‌وچروک‌ها، تیرگی پوست و افزایش سطح آبرسانی، شادابی و جوانی این ناحیه معرفی می‌شوند. دلیل این موضوع نیز طبیعی بودن ماده‌ تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها است که باعث می‌شود پوست این نواحی، به صورت تدریجی و با کمترین عوارض احتمالی امکان بهبود و بازیابی زیبایی و سلامت خود را داشته باشد.


حتماً از برندهای معتبر استفاده کنید

مهم‌ترین فاکتور تأثیرگذار روی ماندگاری فیلر چشم به برند ژل مورد استفاده مربوط می‌شود. اگر شما از برند‌های معتبر موجود در بازار برای تزریق فیلر استفاده کنید، قطعا نتیجه‌ای بهتر و ماندگاری بیشتری را تجربه خواهید کرد.

فیلرهای ژوابکس، رستلین، تئوسیال، استایلج که به ترتیب در کشورهای سوئیس، آمریکا، سوئیس و فرانسه تولید می‌شوند، از جمله بهترین برندهای فیلر به حساب می‌آیند. بااین‌حال چالش اصلی این است که برندهای مذکور (به‌جز ژوابکس) معمولاً در بازار کشورهایی نظیر ایران موجود نیستند. با‌توجه‌به همین موضوع، بهتر است برای این‌که از ماندگاری فیلر چشم مطمئن شوید، حتماً از پزشک‌های زیبایی معتبر مشورت بگیرید.

ماندگاری فیلر چشم تولید شده توسط برندهای معتبر معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه بوده که این موضوع توسط کمپانی سازنده نیز اذعان شده است. با‌این‌حال فاکتورهای مختلفی نظیر نوع بافت صورت هر شخص، نحوه‌ نگهداری از ناحیه‌تزریق و سبک زندگی فرد، روی ماندگاری نهایی این فیلرها تأثیرگذار خواهند بود.

با‌این‌حال مدت زمان ماندگاری برخی از فیلرها بسته به برند، ممکن است بین ۷ تا ۱۰ ماه نیز متغیر باشد که تعیین این میزان ماندگاری روی پوست هر فرد باید توسط افراد متخصص در حوزه زیبایی انجام شود.