چه مراقبت‌هایی پس از زاویه‌سازی فک نیاز است؟

فک‌های بدون زاویه و صاف، بر زیبایی‌شناسی ظاهر صورت تاثیر می‌گذارند. از دور، چنین به نظر می‌رسد که گویی صورت و گردن به هم متصل‌ هستند.

زاویه‌سازی فک و صورت در این مواقع، روش خوبی برای رفع این نقص ظاهری است. این روش نیز مانند تمامی جراحی‌های تهاجمی و غیرتهاجمی به مراقبت پس از عمل نیاز دارد. ما در ژوابکس سعی کردیم تا در این مقاله هرچه را که باید درمورد مراقبت‌های پس از زاویه‌سازی فک و صورت با فیلر بدانید، برای شما بازگو کنیم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

تأثیر اقدامات پیش از زاویه‌سازی فک بر نتایج پس از عمل

مراقبت‌هایی که پیش از زاویه‌سازی فک انجام می‌دهید، در نتیجه‌‌ی نهایی بسیار مؤثر هستند. زمانی‌ که از هر نظر برای تزریق فیلر و عملیات زاویه‌سازی آماده باشید، کارکرد فیلر در زیر پوست بهتر خواهد بود و نتایج بهتری از انجام فرایند حاصل خواهد شد.

در ادامه با برخی از مراقبت‌های پیش از زاویه‌سازی فک آشنا خواهید شد.

مراقبت‌‌های پیش از زاویه‌‌سازی فک

از آن‌جا که رفتارهای پیش از فرایند، روی سخت یا آسان بودن دوران نقاهت شما تأثیر دارند، پیش از انجام‌دادن زاویه‌سازی فک، چند کار ساده وجود دارد که لازم است انجام دهید:

حال که با این موارد به‌صورت کلی آشنا شدید، وقت آن رسیده تا جزئی‌تر این قضیه را بررسی کنیم. با ژوابکس همراه باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

مشاوره با متخصص زیبایی

اولین اقدام پیش از زاویه‌سازی فک، مشورت با پزشک متخصص است. ممکن است نظر پزشک این باشد که صورت شما احتیاجی به تزریق فیلر و زاویه‌سازی ندارد و با انجام یک سری ورزش، خط فک شما شکل بگیرد.

گاهی اوقات، پس از تشخیص الزام انجام ‌دادن عملیات زاویه‌سازی فک توسط پزشک، وی بهترین روش زاویه‌سازی را برای شما در نظر خواهد گرفت. اگر نیازی به زاویه‌سازی فک داشته باشید، پزشک متخصص این‌کار را برای شما انجام خواهد داد. در نظر داشته باشید که برای انجام این‌کار باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید و از مراجعه به افراد عادی که معمولاً در سالن‌های زیبایی مشغول به‌کار هستند جداً خودداری کنید.

آزمون حساسیت پوست

پیش از اجرای هر نوع درمان با فیلرها، پزشک ممکن است آزمایش حساسیت پوست را برای فرد انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که شخص، واکنش آلرژیکی به ترکیبات مورداستفاده نخواهد داشت.


توقف مصرف برخی داروها

گاهی لازم است برای نتیجه‌گیری بهتر، مصرف برخی داروها را قبل از زاویه‌سازی فک متوقف کنید. مثلاً مصرف رقیق‌کننده‌های خون نظیر آسپرین، پیش از تزریق، توصیه نمی‌شود.

رژیم غذایی مناسب

پیش از زاویه‌سازی خط فک، خوردن برخی غذاها توصیه نمی‌شود. مواد غذایی خیلی چرب، مشروبات الکلی یا دخانیات بخشی از این غذاها را تشکیل می‌دهند.

انواع روش‌های زاویه‌سازی فک

تکنیک‌های متعددی برای زاویه‌سازی فک وجود دارد که در ادامه به‌صورت کلی با آن‌ها آشنا می‌شوید:

نکات مهم در مراقبت پس از زاویه‌سازی فک

همان‌طور که در ابتدای مطلب اقدامات پیش از زاویه‌سازی فک را بررسی کردیم، لازم است که درباره‌‌ی مراقبت‌‌های پس از زاویه‌‌سازی فک با تزریق فیلر نیز اطلاعات کافی داشته باشیم. پس از تزریق فیلر به فک و اتمام عملیات فرم‌دهی، یک‌سری کارها و اقدامات هستند که باید آن‌ها را انجام دهید. مراقبت‌های پس از زاویه‌‌سازی فک با ژل و فیلر می‌توانند به حفظ نتایج و جلوگیری از عوارض ناخواسته کمک کنند. همچنین بهتر است درباره عوامل مؤثر بر ماندگاری فیلر نیز بیشتر بدانید. این مراقبت‌ها عبارتند از:

حال که با این موارد به‌صورت کلی آشنا شدید، وقت آن رسیده تا جزئی‌تر این قضیه را بررسی کنیم. با ژوابکس همراه باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

استراحت کافی

بعد از عمل زاویه‌سازی فک، بهتر است استراحت کافی داشته باشید. اجتناب از ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های خسته‌کننده در روزهای اولیه‌ی پس از درمان توصیه می‌شود.

سرما درمانی یا کمپرس

در روزهای اولیه‌ی پس از زاویه‌سازی فک، استفاده از کمپرس یخ به منظور کاهش تورم و درد می‌تواند مفید باشد. از اعمال مستقیم یخ روی پوست خودداری کنید و سعی کنید ابتدا یک پارچه نرم روی صورت بگذارید و سپس کمپرس یخ را روی آن قرار دهید.

مصرف منظم و به‌موقع داروها

احتمالاً پزشک شما پس از اتمام جلسه زاویه‌سازی فک، داروهایی را تجویز کند که فرایند بهبودی را تسهیل می‌کنند. حتماً دستورات پزشک را درمورد مصرف داروها به‌طور دقیق رعایت کنید.

دوری از نور خورشید

بعد از زاویه‌سازی فک با تزریق ژل و فیلر، بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کنید و درصورتی‌که چاره‌ای ندارید، با استفاده از محافظ‌هایی مثل شیلد ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی، از تماس اشعه‌های مضر آفتاب با پوست خود جلوگیری کنید.

آرایش نکنید

بعد از اتمام جلسه تزریق، تا ۴ ساعت از آرایش ‌کردن اجتناب کنید. ورود مواد آرایشی به محل تزریق ممکن است باعث عفونت شود و شما را به دردسر می‌اندازد. سعی کنید در روزهای نخست پس از زاویه‌سازی فک، از آرایش و آرایشگاه دوری کنید تا پوست بتواند به‌طور کامل بهبود یابد و خوب نفس بکشد.


به ناحیه تزریق فشار وارد نکنید

پزشک شما بعد از جلسه زاویه‌سازی فک، به شما توصیه می‌کند که تا مدتی از اعمال هرگونه فشار به محل تزریق خودداری کنید؛ زیرا اعمال فشار ممکن است باعث جابه‌جایی ژل و تغییر فرم فک شود.

مصرف مایعات گرم

برای مدت معینی پس از زاویه‌سازی فک، غذاهای نرم و مایعات را به‌جای غذاهای سخت و خشک استفاده کنید.

بعد از انجام زاویه‌سازی فک، با پزشک خود در تماس باشید. به توصیه‌های بعد از جلسه پایبند باشید و درصورتی‌که با هرگونه مشکل یا علائم ناخواسته مواجه شدید، بلافاصله به متخصص خود اطلاع دهید.

مزایا و معایب زاویه‌سازی فک

به‌جز مراقبت‌های قبل و بعد از زاویه‌سازی فک، بهتر است با مزایا و معایب این روش جراحی غیرتهاجمی نیز آشنا شویم.

مزایای زاویه‌سازی فک

معایب زاویه‌سازی فک


در نظر داشته باشید که مزایا و معایب هر روش درمانی، به نیازها و شرایط هر فرد بستگی دارد. برای تصمیم‌گیری درست، بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا شما را با مزایا و معایب مرتبط با زاویه‌سازی فک راهنمایی کند.

سخن پایانی

در این مطلب درمورد مراقبت‌های پس از زاویه‌‌سازی فک صحبت کردیم. اگر می‌خواهید از تزریق فیلر برای زاویه‌سازی فک بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است نکاتی که خدمت شما عرض کردیم را رعایت کنید. سعی کنید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید. پس از تزریق فیلر نیز از فعالیت‌های سنگینی که باعث تعریق زیاد می‌شوند خودداری کنید و مراقبت‌‌های لازم را برای هرچه بهتر ظاهرشدن نتایج به عمل بیاورید. همچنین لازم است که فیلر انتخابی شما همانند فیلرهای ژوابکس، از بهترین برندهای موجود در بازار باشد.