ژل چانه چیست و چه تأثیری روی زیبایی دارد؟

تزریق ژل چانه امروزه به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین روش‌های زیبایی به ویژه در بین بانوان تبدیل شده است.

هدف از انجام این روش زیبایی، حجم و فرم‌دهی ناحیه چانه است. همان‌طور که می‌دانید امروزه داشتن صورتی زاویه‌دار تبدیل به یک امری پرطرفدار شده است که این موضوع با استفاده از تزریق ژل چانه برای افراد میسر شده است.

ژل چانه چیست؟

در این روش زیبایی پزشک با استفاده از فیلر‌های مبتنی بر هیالورونیک اسید، اقدام به برجسته‌تر و زیباتر کردن ناحیه چانه می‌کند. هم بانوان و هم آقایان می‌توانند از این روش زیبایی برای حجیم‌تر برجسته کردن نواحی چانه صورت خود استفاده کنند.

ژل چانه چگونه تزریق می‌شود؟

این روش زیبایی همانند سایر روش‌ها دارای مراحلی است که این مراحل عبارتند از:

عوارض تزریق ژل چانه

در موارد نادری، روش زیبایی تزریق ژل چانه همانند سایر روش‌ها ممکن است با عوارض و خطراتی روبه‌رو باشد. البته لازم است بدانید در صورتی که این روش زیبایی در یک کلینیک مجهز و توسط یک متخصص با مهارت انجام شود، خطری شما را تهدید نخواهد کرد. در نظر داشته باشید که هرگز عمل تزریق فیلر و بوتاکس را در سالن‌های زیبایی انجام ندهید؛ زیرا خطرات جدی شما را تهدید می‌کنند.


به‌طور کلی از عوارض‌های نادر تزریق ژل چانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای تزریق ژل چانه

همان‌طور که در مطالب فوق اشاره شد، استفاده از این روش درمانی سبب برجسته‌تر و زیباتر شدن ناحیه چانه می‌شود. از دیگر مزایای این روش زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل چانه

افراد برای دریافت نتیجه مطلوب از روش زیبایی تزریق فیلر چانه همانند سایر روش‌هایی زیبایی ملزم به رعایت نکات و دستورالعمل‌هایی هستند که این مراقبت‌ها عبارتند از:

چه افرادی می‌توانند ژل یا فیلر چانه تزریق کنند؟

آن دسته از افرادی که تمایل زیادی به داشتن زاویه فک دارند، بهترین گزینه برای انجام تزریق ژل چانه هستند؛ اما این افراد باید توجه داشته باشند که برای انجام دادن این روش زیبایی، بایستی از سلامت کلی برخوردار باشند. همچنین این داوطلبان به‌هیچ‌عنوان نباید حساسیتی به مواد‌های پرکننده یا همان ژل‌ها داشته باشند.


برای فرم‌دهی چانه چه مقدار ژل نیاز است؟

این سؤال ممکن است سؤال بسیاری از افرادی که قصد تزریق ژل چانه را دارند باشد. برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که پزشک برای زاویه‌دار کردن فک، ابتدا از تزریق یک سی‌سی ژل شروع می‌کند و سپس در صورت لزوم در جلسات بعدی از مقدار ژل بیشتری برای فرم‌دهی استفاده می‌کند.

میزان ماندگاری ژل چانه

بیشتر داوطلبان تزریق ژل چانه، به‌دنبال میزان ماندگاری این روش زیبایی هستند. در نظر داشته باشید که ژل‌های پرکننده و حجم‌دهنده‌ی صورت که مورد استفاده قرار می‌گیرند دائمی نبوده و پس از مدتی از بین ‌می‌روند. در سال‌های گذشته پزشکان برای فرم‌دهی صورت از ژل‌ها دائمی استفاده می‌کردند؛ اما بعد از مدتی، به دلیل داشتن عوارض‌های زیاد، استفاده از این دسته فیلر‌ها متوقف شد. به‌طور کلی ماندگاری فیلر‌های چانه، حدود ۹ الی ۱۸ ماه است و پس از گذشت این زمان، فیلر‌ها به تمدید و تزریق مجدد نیاز دارند.