لیفت شقیقه با ژل چگونه انجام می‌شود؟

ممکن است به شقیقه‌های خود توجه نکنید؛ زیرا روی آن‌ها می‌خوابید ولی با تزریق ژل به این ناحیه می‌توان ظاهری جوان‌تر به صورت داده و ابرو‌ها را به شکلی طبیعی لیفت کرد.

پزشکان به صورت شما نگاه کرده و بهترین روش درمانی مناسب برای شما را پیشنهاد خواهند کرد. در این مطلب به مزایا، افراد مناسب، نحوه انجام، مراقبت‌های پس از درمان، خطرات و عوارض جانبی و همچنین هزینه لیفت شقیقه با ژل اشاره خواهیم کرد. توجه کنید که اگر قصد تزریق ژل به شقیقه‌های خود را دارید لازم است تا به یک پزشک ماهر که تجربه کافی در این زمینه دارد، مراجعه کنید. این کار خطرات و عوارض جانبی را کاهش داده و روند بهبودی شما را نیز سریع‌تر خواهد کرد.

مزایای لیفت شقیقه با ژل

در ادامه به برخی از مزایای قابل توجه این روش اشاره می‌کنیم.

رسیدن به ظاهری جوان‌تر

مزیت اصلی تزریق ژل به شقیقه رسیدن به ظاهری جوان‌تر خواهد بود. با گذشت زمان و افزایش سن، چربی‌های صورت تحلیل رفته و پخش می‌شوند. افزایش سن باعث تحلیل رفتن حجم شقیقه‌ها به سمت بخش‌های تحتانی صورت شده و با افزایش مجدد حجم این ناحیه می‌توان ظاهر جوان فرد را بازسازی کرد.

لیفت شقیقه بدون نیاز به عمل جراحی

از بین رفتن حجم شقیقه می‌تواند باعث افتادگی ابرو و ایجاد ظاهری خسته، خشمگین، ناراحت و پیر شود. تزریق ژل به شقیقه می‌تواند باعث لیفت این ناحیه و نهایتاً لیفت ابرو‌ها و جوان‌سازی صورت شود. همچنین می‌توان از بوتاکس نیز به‌عنوان یک درمان مکمل و به منظور از بین بردن خطوط ریز اطراف این مناطق استفاده کرد.

پُر کردن فرو رفتگی‌ها و بهبود شکل صورت

تزریق ژل به شقیقه می‌تواند تعادل کلی صورت شما را بهبود بخشد. افرادی که تحت درمان با این روش قرار می‌گیرند به صورت‌هایی بیضی و قلبی شکل دست پیدا می‌کنند که معمولاً برای خانم‌ها جذاب است. آقایان نیز می‌توانند با کمک این روش ظاهری قدرتمندتر و مردانه به صورت خود بدهند. این روش تغییرات گسترده‌ای در صورت شما ایجاد نکرده و تنها با اضافه کردن حجم در ناحیه شقیقه می‌تواند فرم کلی صورت شما را به شکلی طبیعی بهبود بخشد. ایجاد تناسب بین شقیقه و گونه‌ها توسط پزشک می‌تواند ظاهری طبیعی، متقارن و هماهنگ را برای فرد به ارمغان بیاورد.


ایجاد ظاهر طبیعی

در حالی که بدبینی نسبت به عمل‌های زیبایی در حال کم رنگ شدن است؛ اما هنوز افرادی هستند که می‌خواهند عمل خود را مخفی نگه دارند. تزریق ژل به شقیقه به شکل قابل توجهی شما را جوان‌تر کرده ولی نتایج آن به شکلی هستند که افراد در نگاه اول نمی‌توانند انجام عمل زیبایی را تشخیص دهند. افرادی که این روش را انجام داده‌اند معمولاً به دلیل داشتن ظاهری جوان و سرزنده توسط دوستان، همکاران و اعضای خانواده خود تحسین شده؛ اما کسی متوجه انجام عمل زیبایی روی آن‌ها نخواهد شد و افراد فکر می‌کنند که به دلیل خوابیدن بیشتر ظاهر شما خوشحال و سرزنده شده است.

عوارض جانبی خفیف و موقتی دارد

همانند دیگر تزریقات، فیلر شقیقه نیز می‌تواند عوارض خفیف و موقتی به‌دنبال داشته باشد؛ اما نیازی به استراحت پس از درمان نخواهد داشت. پس از انجام تزریقات ممکن است شاهد تورم و قرمزی باشید. این عوارض به سرعت برطرف شده و نتیجه درمان بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود. پس از درمان می‌توانید بلافاصله به انجام کار‌های قبلی خود ادامه داده و به محل کار یا تحصیل خود بازگردید. البته توصیه می‌شود که به مدت ۲۴ ساعت به منظور پیشگیری از ایجاد کبودی از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود که به مدت ۱ هفته به منظور جلوگیری از کند شدن روند بهبودی، از مصرف الکل خودداری کنید.

ماندگاری بالای فیلر شقیقه

تزریق ژل به شقیقه روشی دائمی نبوده؛ اما ماندگاری بالایی خواهد داشت. برخی از ژل‌های مورد استفاده می‌توانند تا ۲ سال و حتی بیشتر ماندگاری داشته باشند. پس از تجزیه ژل می‌توانید برای حفظ نتایج درمان، تزریقات را تکرار کنید. در طی جلسه مشاوره، پزشک ژل مناسب برای شما را مشخص کرده و ماندگاری حدودی آن را به شما خواهد گفت. بدین ترتیب می‌توانید بر اساس نیاز خود برای انجام مجدد تزریقات برنامه‌ریزی کنید.

تحریک تولید کلاژن در بدن

تزریق ژل به شقیقه حجم از دست رفته در این ناحیه و همچنین دور چشم را بازیابی کرده و تولید کلاژن توسط بدن را نیز تحریک می‌کند که باعث ماندگاری بیشتر نتایج درمان خواهد شد.

می‌توان از تزریق ژل به همراه روش‌های دیگر بدون جراحی استفاده کرد 

افراد به وفور از تزریق ژل به همراه دیگر روش‌های بدون جراحی استفاده می‌کنند. علاوه‌بر تزریق ژل به شقیقه می‌توانید این تزریقات را در نقاط دیگر نیز انجام دهید. با تزریق ژل به نواحی مختلف صورت می‌توانید حجم از دست رفته صورت را جبران کرده و ظاهری بی‌نقص پیدا کنید. توجه کنید که تناسب بین تزریقات شقیقه و گونه برای رسیدن به ظاهری طبیعی اهمیت زیادی خواهد داشت. به همین دلیل ممکن است پزشک مقداری ژل به گونه‌های شما نیز تزریق کند تا ظاهری طبیعی‌تر برای شما ایجاد شود.


افراد مناسب برای لیفت شقیقه با ژل

اگر متوجه فرورفتگی شقیقه‌ها و یا افتادگی ابرو و پلک‌های خود شده‌اید می‌توانید از این روش استفاده کنید. قبل از تصمیم‌گیری برای تزریق ژل لازم است تا وضعیت سلامت شما مناسب باشد. همچنین بهتر است مصرف سیگار را قطع کنید چرا که سیگار باعث کند شدن روند بهبودی پس از تزریقات شده و علائم پیری مثل چین و چروک‌ها را تشدید می‌کند.

قبل از تزریق ژل به شقیقه لازم است تا مصرف دارو‌های ضدانعقاد مثل آسپرین و برخی از مکمل‌های غذایی را نیز قطع کنید. افرادی با آلرژی‌های شدید نیز ممکن است کاندید مناسبی برای این روش نباشند. قبل از درمان وضعیت سلامت و سوابق شما توسط پزشک بررسی شده و مناسب بودن یا نبودن این روش برای شما مشخص خواهد شد.

از چه فیلر‌هایی برای لیفت شقیقه استفاده می‌شود؟

طیف وسیعی از ژل‌های تزریقی برای نیاز‌های مختلف افراد وجود دارند که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ژوابکس

ژوابکس، نام مجموعه‌ای از فیلرهای پوستی باکیفیت موجود در بازار است که توسط شرکت رزفارما سوئیس تولید شده‌اند. فیلرهای پوستی ژوابکس برای از بین بردن طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی صورت به‌کار برده می‌شوند.

فیلرهای ژوابکس در دسته‌ی فیلرهای رده بالای بازار قرار می‌گیرند و به‌دلیل کیفیت و کارایی بسیار بالایی که دارند، توسط متخصصان بسیاری به افراد پیشنهاد می‌شوند. فیلرهای ژوابکس بر پایه‌ی هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند و این هیالورونیک اسید نیز به‌شکل کراس-لینک، فرموله شده است.همان‌طوری که گفته شد، فیلرهای پوستی ژوابکس انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند مشکلات مربوط به نواحی خاصی از صورت را برطرف کنند.


بلوترو ولوم

نوعی ژل هیالورونیک اسید است که برای افزایش حجم شقیقه‌ها و دیگر نواحی صورت استفاده می‌شود. ماندگاری این ژل به‌طور میانگین ۲ سال است.

ژوویدرم ولوما

نوعی فرمولاسیون خاص که برای افزایش حجم شقیقه به کار می‌رود. ژوویدرم ولوما در مقایسه با ژوویدرم قوام بیشتری داشته و ماندگاری آن تا ۲ سال خواهد بود.

ژوویدرم

یک ژل هیالورونیک اسید معروف است که به‌دلیل قوام نرم و ژله‌ای آن در بسیاری از نقاط صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماندگاری این محصول بین ۶ ماه تا ۲ سال بوده که به محل تزریق و سرعت متابولیسم شما بستگی خواهد داشت.

رادیس

در این محصول از کلسیم هیدروکسی آپاتیت به منظور تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود که آن را به روشی مؤثر برای لیفت بدون جراحی شقیقه تبدیل می‌کند. ماندگاری این محصول به‌طور میانگین ۱۵ ماه خواهد بود.

تئوسیال

نوع دیگری از ژل‌های هیالورونیک اسید است که می‌توان در شقیقه از آن استفاده کرد. معمولاً از فرمول‌های تئوسیال اولترادیپ، تئوسیال اولتیمیت یا RHA4 در این ناحیه توصیه می‌شود. ماندگاری این محصول بین 1 تا 2 سال خواهد بود.


نحوه لیفت شقیقه با تزریق ژل

اطلاع پزشک از اهداف و انتظارات شما از این روش اهمیت زیادی خواهد داشت. پس از گرفتن عکس‌های قبل از درمان، مشخص شدن وضعیت سلامت شما و پر کردن فرم رضایت عمل، یک کرم بی‌حسی بر روی پوست شما ‌زده می‌شود. تزریقات تنها چند دقیقه زمان خواهند برد. با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک، ۵ تا ۱۰ تزریق در هر شقیقه انجام می‌شود. پس از ماساژ ناحیه توسط پزشک می‌توانید از کمپرس سرد روی آن استفاده کنید.

بهبودی پس از لیفت شقیقه با تزریق ژل

هر بیمار از نظر سرعت بهبود پس از لیفت شقیقه با ژل متفاوت خواهد بود. در صورت استفاده از حجم ژل بیشتر، طول دوره بهبودی نیز طولانی‌تر خواهد بود. با وجود این‌که پزشکان از تکنیک‌های پیشرفته تزریق برای کاهش هر چه بیشتر کبودی استفاده می‌کنند، این مشکل همچنان ایجاد شده و ممکن است شاهد تورم خفیف این ناحیه نیز باشید. استفاده از کمپرس یخ بلافاصله پس از درمان به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت می‌تواند کبودی و تورم را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد. در اکثر روش‌های برجسته‌سازی شقیقه خطر کمی برای بروز کبودی وجود داشته ولی خطر بروز تورم متفاوت خواهد بود.

پس از تزریق ژل نیازی به استراحت نخواهید داشت و می‌توانید ۲۴ ساعت پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهید. برخی از افراد با مدل دادن به مو‌های خود در دوره بهبودی شقیقه‌های خود را پوشانده و یا از کلاه استفاده می‌کنند. با وجود این‌که بسیاری از افراد بلافاصله پس از درمان نتایج آن را مشاهده می‌کنند، ظهور نتایج نهایی درمان احتمالاً به ۱ تا ۲ هفته زمان نیاز خواهد داشت. لازم است تا ۲ هفته پس از تزریقات مجدداً برای بررسی و معاینه به پزشک خود مراجعه کنید تا نتیجه‌ی درمان و عکس‌های قبل و بعد از درمان ارزیابی شوند.

خطرات و عوارض جانبی لیفت شقیقه با ژل

همانند دیگر روش‌های درمانی همیشه خطراتی وجود خواهند داشت. شایع‌ترین عوارض مربوط به تزریق ژل کبودی و تورم هستند. کبودی و تورم در اثر آسیب به عروق خونی زیر پوست در اثر تزریقات ایجاد می‌شوند. این عوارض در صورت بروز پس از ۴ تا ۷ روز برطرف خواهند شد.

جدی‌ترین عارضه مربوط به تزریق ژل انسداد عروقی خواهد بود. این مشکل در صورت تزریق مستقیم ژل به داخل عروق خونی اتفاق افتاده و باعث قطع جریان خون بافت‌ها و نهایتاً نکروز پوست و حتی کوری خواهد شد. برخی از بیماران نگرانی کور شدن در اثر تزریق ژل به خصوص در ناحیه بینی هستند. کوری زمانی ایجاد می‌شود که ژل تزریق شده در داخل عروق خونی حرکت کرده و به عصب بینایی برسد. نکروز یا مردن بافت پوست نیز در اثر انسداد عروق و نرسیدن خون به این بافت‌ها ایجاد می‌شود.


داشتن دانش کافی در مورد عروق خونی صورت می‌تواند خطر کوری و نکروز پوست را شدیداً کاهش دهد. درنتیجه مهم است که برای این تزریقات به یک پزشک باتجربه مراجعه کنید. بیش از ۹۰ درصد عوارض تزریف ژل در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها رخ می‌دهند که مجوز‌های لازم برای انجام این تزریقات را ندارند.

هزینه لیفت شقیقه با ژل

هزینه این تزریقات به دو طریق محاسبه می‌شود: تعداد تزریقات انجام شده و یا ناحیه مورد درمان. برای لیفت شقیقه نسبت به نواحی کوچک‌تر مثل خطوط دور چشم ممکن است از تزریقات بیشتری استفاده شود. هزینه این روش به تجربه پزشک، نوع ژل مورد استفاده، موقعیت جغرافیایی کلینیک و وسایل موردنیاز برای درمان نیز بستگی خواهد داشت. همچنین در نظر داشته باشید که شرکت‌های بیمه این روش را پوشش نخواهند داد. البته برخی از پزشکان تسهیلاتی را برای تزریق ژل ارائه می‌کنند که می‌توانید در این باره از آن‌ها سؤال کنید.