میکرودرم و میکرونیدلینگ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

میکرودرم و میکرونیدلینگ دو روش مراقبت از پوست هستند که برای کمک به درمان بیماری‌های پوستی و انجام زیبایی استفاده می‌شوند.

میکرودرم، یک روش درمانی است که پوست شما به وسیله یک دستگاه وکیوم دستی لایه‌برداری می‌شود. استفاده از میکرودرم برای از بین بردن تیرگی پوست و باز کردن منافذ باز پوست و همچنین درمان پیری زودرس و رفع چین‌وچروک‌های پوست به‌کار می‌رود.

در روش میکرونیدلینگ از سوزن‌های ریز به‌عنوان درمانی برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. کاربرد میکرونیدلینگ برای رفع خطوط ریز، منافذ باز بزرگ پوست و درمان اسکار آکنه است. 

میکرودرم یا میکرونیدلینگ؛ کدام روش بهتر است؟

اول از هر چیزی باید گفت که نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید و انتخاب روش مناسب برای هر فرد متفاوت است.

میکرودرم فقط محدود به صورت و بدن است. میکرودرم در لایه بالایی پوست (اپیدرم) کار می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد.

میکرونیدلینگ می‌تواند نواحی بیشتری از بدن از جمله صورت، پوست سر، دست‌ها و سایر نقاط بدن را درمان کند. میکرونیدلینگ اغلب در زیر پوست عمل می‌کند.

مزایای میکرونیدلینگ

مزایای میکرودرم

چه افرادی نمی‌توانند از روش‌های میکرونیدلینگ و میکرودرم استفاده کنند؟

افرادی که از این دو روش درمانی و جوان‌سازی پوست نمی‌توانند استفاده کنند دارای ویژگی‌های مشترکی هستند از قبیل:

عوارض میکرونیدلینگ

عوارض میکرودرم

عملکرد میکرونیدلینگ چگونه است؟

فرآیند میکرونیدلینگ برای تحریک پوست و تولید الاستین وکلاژن‌سازی است تا خاصیت ارتجاعی بافت پوست را بهبود دهد. کلاژن به پر کردن هرگونه خطوط ظریف در پوست کمک می‌کند و باعث سفت شدن پوست می‌شود. ابزاری که برای میکرونیدلینگ استفاده می‌شود «درمارولر» نام دارد. این دستگاه دارای یک چرخ کوچک با ردیف‌های سوزن از جنس تیتانیوم در هر سانتی‌متر مربع است و می‌تواند تا 250 سوراخ در پوست ایجاد کند. استفاده از این دستگاه به دلیل امکان تنظیم سرعت و عمق نفوذ در پوست نتایج بهتری را به همراه دارد.


عملکرد میکرودرم چگونه است؟

روش انجام میکرودرم شبیه به خراش دادن پوست است. این دستگاه نوک الماسه دارد و کریستال‌های ریز آن سلول‌های مرده لایه بالایی پوست را از بین می‌برند. برخی از دستگاه‌های میکرودرم مانند یک جاروبرقی داخلی برای مکیدن سلول‌های مرده پوست عمل می‌کنند. پس از انجام میکرودرم، نتایج فوراً قابل مشاهده هستند.

نکات مراقبتی قبل از انجام میکرونیدلینگ و میکرودرم

نکات مراقبتی بعد از انجام میکرونیدلینگ و میکرودرم

مراقبت‌های بعد از درمان با میکرودرم و میکرونیدلینگ مشابه است. احتمالاً پس از میکرونیدلینگ به زمان مراقبت بیشتری نیاز خواهید داشت.

نکات مراقبتی برای بهبود و نتایج بهتر عبارتند از:

هزینه هر جلسه میکرونیدلینگ بیشتر است یا میکرودرم

در این دو روش هزینه هر فرد نسبت به نوع درمانی که انجام می‌دهد و وسعت ناحیه تحت درمان متفاوت است. اصولاً هر جلسه میکرونیدلینگ هزینه بیشتری نسبت به میکرودرم دارد و این مسئله مربوط به استفاده از سرم‌های درمانی و حساسیت در استفاده از دستگاه است. البته تفاوت قیمت میکرونیدلینگ و میکرودرم خیلی زیاد نیست.


هزینه جوان‌سازی پوست با میکرونیدلینگ به عوامل زیر بستگی دارد:

هزینه جوان‌سازی پوست با میکرودرم به عوامل زیر بستگی دارد:

تعداد جلسات انجام میکرونیدلینگ و میکرودرم

ممکن است چندین هفته تا چند ماه پس از درمان، نتیجه نهایی میکرونیدلینگ را مشاهده نکنید. به این دلیل که رشدکلاژن جدید بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد. به‌این‌ترتیب برای نتیجه بهتر ممکن است به چند جلسه درمان نیاز داشته باشید که تعداد جلسات انجام میکرونیدلینگ باید توسط پزشک معالج به شما اعلام شود.

میکرودرم نیز یک روش غیر تهاجمی و بدون درد است و برای رسیدن به بهترین نتیجه، داشتن حدود 6 الی 12 جلسه بهترین نتیجه را خواهد داشت و می‌تواند ظاهر و احساس پوست شما را عملاً تغییر دهد.