تزریق ژل و چربی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

این یک واقعیت غیر قابل انکار است که همواره پوست بدن ما به عنوان خارجی‌ترین لایه بدن، با گذر زمان شادابی و طراوت خود را از دست داده و به سمت پیری می‌رود.

آنچه که در این میان باعث تشدید سرعت پیری می‌شود مواردی از قبیل شرایط محیطی، سبک زندگی، شرایط روحی و جسمی، تغذیه انسان، ورزش و... است. لذا تحقیقات نشان داده است که در جامعه امروزی سلول‌های بدن زودتر از دهه‌های قبل پیر می‌شوند؛ زیرا تمامی فاکتور‌های ذکر شده تأثیر زیادی روی سلول‌ها گذاشته و در نتیجه منجر به چروک شدن پوست می‌گردد.

خوش‌بختانه دانش پزشکی به کمک انسان آمده و با ابداع روش‌هایی به جوان‌سازی و شادابی پوست کمک می‌کند. برای مثال یکی از روش‌های پرکاربرد که اخیراً به خوبی مطرح شده و جایگاه مناسبی را در میان روش‌های جوان‌سازی پوست کسب کرده است، تزریق ژل است.

روش تزریق ژل

همان گونه که بیان کردیم روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی پوست وجود دارد منتهی از نظر کیفیت عملکرد شبیه هم نیستند. برخی از متد‌ها همانند یک عمل مصنوعی به نظر می‌رسند به این معنا که حجم پوست را زیاد می‌کنند بدون این که به صورت ریشه‌ای به رفع چروک‌ها بپردازند در نتیجه بعد از مدتی تأثیر خود را از دست خواهند داد؛ اما در روش تزریق ژل قرار است که خطوط موجود روی پوست پر شوند در نتیجه به این صورت عمل می‌شود که ژل مخصوص را براساس میزان چروک‌های پوست، هدف فرد از تزریق ژل، هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته است و... به داخل شیار‌ها و چروک‌های پوستی تزریق می‌کنند.

هر کدام از انواع ژل به نحوی تأثیر خود را نشان می‌دهند. برخی از آن‌ها سریعاً وارد شیار شده و در مدت کوتاهی صورت را صاف می‌کنند؛ اما برخی دیگر روند طبیعی رفع چروک‌ها را طی می‌کنند به این صورت که با تحریک کلاژن‌سازی سلول‌ها کمک می‌کنند که خود پوست اقدام به ترمیم چین‌وچروک‌ها کند.


روش تزریق چربی

در تزریق ژل از مواد مختلفی استفاه می‌شود که یکی از آن‌ها، چربی بدن است. پزشک متخصص از بخش‌های از بدن خود فرد چربی را تهیه کرده و از این ماده برای پر کردن خطوط روش صورت استفاده می‌کند. با توجه به این که چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود لذا مشکل حساسیت و پس زدن عمل وجود نخواهد داشت؛ اما حتماً این سؤال برای شما پیش آمده که تزریق ژل با چربی بهتر است یا فیلر‌ها؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با ژوابکس همراه باشید.

برتری‌های تزریق چربی نسبت به تزریق ژل

باتوجه‌به این‌که تزریق چربی امروزه در میان مردم باب شده و اکثراً به این کار تمایل دارند، لذا لازم دانستیم که مزایای و معایب این روش را بررسی کنیم. مهم‌ترین مزیت‌های تزریق چربی عبارتند از:

معایب تزریق چربی

مهم‌ترین عیب تزریق چربی نسبت به تزریق ژل سرعت عمل است. در تزریق چربی ابتدا پزشک باید یک جراحی انجام داده و چربی را از بدن استخراج کند که همین مسئله کمی روند کار را کُند می‌کند؛ اما در تزریق ژل نیازی به عمل استخراج نبوده و در همان زمان ژل مورد نظر به پوست تزریق می‌شود.


تزریق ژل معمولاً سریع‌تر تأثیر خود را نشان می‌دهد، به این معنا که در مقایسه با تزریق چربی، شما با کمک تزریق ژل زودتر می‌توانید نتیجه مطلوب خود را مشاهده کنید. 

باتوجه‌به این‌که در تزریق چربی یک جراحی کوچک نیز صورت می‌گیرد لذا بسته به میان بریدگی بدن، محل استخراج چربی و...، فرد باید کمی استراحت کند تا جای زخم‌های ایجاد شده بهبود یابد.

در تزریق چربی حتماً باید از دارو‌های بی حسی استفاده شود؛ زیرا شما باید یک مرحله جراحی را قبل از تزریق انجام دهید اما در تزریق ژل نیازی به مصرف این دارو‌ها نیست.

مزیت دیگر تزریق ژل نسبت به تزریق چربی این است که در روش تزریق ژل جای هیچ زخمی در بدنتان نخواهد ماند؛ اما به هر حال در روش تزریق چربی جای زخم‌های ایجاد شده جهت برداشت چربی تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

بهتر است از نظر هزینه‌ها نیز قیاسی بین این دو روش داشته باشیم. روش تزریق چربی هزینه بیشتری نسبت به روش تزریق ژل نیاز دارد چرا که قرار است یک عمل جراحی هم صورت گیرد؛ اما در مورد تزریق ژل یک مرحله هزینه کم می‌شود.