چگونه پس از تزریق ژل صورت خود را بشوییم؟

امروزه افراد بسیاری به منظور زیبایی و جوان‌سازی چهره خود با استفاده از روش تزریق ژل به مراکز زیبایی مراجعه می‌کنند.

دانستن این‌که مراقبت‌ها و نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل به چه صورت است از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا برای داشتن نتیجه مثبت از تزریق ژل، به همان میزان که نحوه تزریق آن مهم است، مراقبت‌های بعد از آن نیز مهم است.

جوانی و زیبایی با تزریق ژل

همان‌طور که می‌دانید با بالا رفتن سن، از شروع روند پیری نمی‌توان جلوگیری کرد مگر با استفاده از روش‌هایی مثل تزریق ژل و فیلر که به سادگی می‌توان با استفاده از این روش‌ها چهره خود را جوان و از پیری زودرس جلوگیری کرد.

تزریق ژل نه تنها باعث رفع چین‌وچروک می‌شود، بلکه در افراد جوان باعث زیباتر شدن چهره آن‌ها نیز می‌شود. برای مثال، فردی که لب‌های کوچک دارد می‌تواند با استفاده از ژل، لب‌های خود را به زیبایی فرم دهد و در فردی که صورت لاغر و استخوانی دارد با استفاده از تزریق ژل می‌تواند چهره خود را زیبا و تپل کند. اگر شما هم قصد دارید زیبایی چهره خود را با استفاده از تزریق ژل حفظ کنید با ژوابکس در ادامه مطلب با نکات مهم تزریق ژل و نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با ژل یا فیلر

لازمه جوان ماندن پوست، کلاژن‌سازی پوست است که با بالا رفتن سن دیگر قادر به کلاژن‌سازی نیست و همین امر موجب ایجاد چین‌وچروک و از بین رفتن سفتی پوست می‌شود. ژل در واقع نوعی هیالورونیک اسید طبیعی است که تزریق آن به پوست صورت، باعث سفت شدن پوست و جایگزینی کلاژن از دست رفته پوست می‌شود.


با استفاده از تزریق ژل به سادگی چین‌وچروک اطراف لب‌ها، اطراف چشم‌ها و پیشانی را می‌توان از بین برد به همین دلیل تزریق ژل جزو محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در جهان است. حال که با خواص تزریق ژل آشنا شدید نوبت به آشنایی و اهمیت مراقبت‌های بعد از تزریق ژل و نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل می‌رسد.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل

یکی از مهمترین نکته‌ها در مورد تزریق ژل انتخاب مرکز زیبایی معتبر است. با انتخاب درست مرکز زیبایی دیگر نگرانی از بابت تزریق ژل بی کیفیت و عوارض جبران ناپذیر بعد از آن را نخواهید داشت. در یک مرکز معتبر زیبایی مشاوره‌های لازم در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل را به مراجعه‌کنندگان خود می‌دهند که به چند مورد مهم آن اشاره خواهیم کرد.

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل: دو روز قبل از تزریق فیلر از مصرف دارو‌های رقیق‌کننده، مانند آسپرین، ویتامین E و... اجتناب کنید. دو روز قبل از تزریق، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات خودداری کنید و قبل از تزریق صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی پاکسازی کنید.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل: تا شش ساعت پس از تزریق به ناحیه تزریق دست نزنید. در صورت کاهش نیافتن التهاب و قرمزی پس از چند روز به پزشک خود اطلاع دهید. قبل از رفع کامل قرمزی و التهاب پوست از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرما خودداری کنید و برای کاهش التهاب و کبودی، می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. مهم‌ترین مراقبت، نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از تزریق ژل، نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل است که دانستن آن از اهمیت بالایی در نتیجه تزریق ژل خواهد داشت. توصیه مهم در خصوص مراقبت‌های بعد از تزریق، خودداری کردن از شستن صورت در ساعات اولیه است به دلیل این‌که شستن صورت در ساعات اولیه احتمال بروز عفونت را خواهد داشت.

توصیه می‌شود شستن صورت را به 24 ساعت بعد از تزریق موکول کنید و هرگز از آب گرم برای شستن استفاده نکنید. شستن صورت با آب گرم موجب تشدید تورم و کبودی ناحیه تزریق خواهد شد. در زمان شستن صورت با ملایمت و بدون هیچ‌گونه فشاری شستشو را انجام دهید. پس نتیجه می‌گیریم نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل در داشتن نتیجه مثبت تزریق ژل بسیار مؤثر است.


کاربرد‌های تزریق ژل

همان‌طور که در ابتدای مطلب بیان کردیم تزریق ژل موجب بازسازی کلاژن از دست رفته پوست و جوان‌سازی پوست می‌شود؛ اما تنها کاربرد تزریق ژل از بین بردن چین‌وچروک صورت نیست، بلکه با استفاده از تزریق ژل می‌توان به زاویه‌سازی صورت، فرم دهی به لب‌ها، برجسته کردن گونه‌ها و چانه، پر کردن صورت و... کمک کرد. برخی دیگر از تزریق ژل برای برجسته کردن باسن نیز استفاده می‌کنند. تزریق ژل راهی مناسب برای حفظ زیبایی و جلوگیری از پیری زودرس است.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید چهره زیبا و بدون چین‌وچروک داشته باشید بهترین گزینه استفاده از تزریق ژل در مراکز معتبر است. لازمه داشتن یک تزریق موفق و نتیجه بخش مراقبت‌های بعد از تزریق ژل، مخصوصا نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل است. نکته مهم دیگر که در واقع مهمترین نکته در تزریق ژل است، انتخاب درست مرکز زیبایی با کادر مجرب و متخصصین با تجربه است.

همچنین این نکته را هم باید اضافه کنیم که برای تزریق ژل به نواحی چشم بهتر است به متخصص چشم مراجعه کنید.