تزریق بوتاکس به زیر بغل چگونه است؟

بوتاکس زیر بغل یکی از روش‌ها برای از بین بردن تعریق زیاد زیر بغل است. بسیاری از افراد برای انجام این روش درمانی داوطلب می‌شوند و به‌ همین دلیل مهم است که درمورد آن بدانید.

در این مطلب به توضیح مختصری پیرامون تزریق بوتاکس زیر بغل پرداخته شده است، برای اطلاع بیشتر درمورد نحوه تزریق بوتاکس زیر بغل، اثرات جانبی، مدت ماندگاری آن و… با ژوابکس همراه باشید.

سم بوتولینوم یا بوتاکس از نوعی باکتری به نام کلستریدیوم تولید شده است که از آن جهت فلج کردن موقتی برخی عضلات فعال استفاده می‌شود. در صورتی که برای تزریق بوتاکس به دکتر پوست متخصص و باتجربه مراجعه شود، هیچ گونه خطرات و عوارضی را به همراه ندارد و نتایج ایده‌ئال را برای متقاضی به ارمغان می‌آورد.

تزریق بوتاکس در کنار ایجاد زیبایی جنبه درمانی نیز دارد و علاوه بر برطرف کردن میگرن، در خنثی کردن اسپاسم‌های ماهیچه‌ای و هایپرهیدروز (تعرق زیر بغل) نیز بسیار مؤثر است.

تزریق بوتاکس در زیر بغل

اگر شما جزو افرادی هستید که روزانه با کوچک‌ترین فعالیتی زیر بغلتان تعرق پیدا می‌کند، کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس هستید؛ چرا که میزان تعریق بدنتان با استفاده مداوم از برخی مواد جهت کنترل تعرق کم نمی‌شود بلکه برعکس، این مواد مقدار رطوبت زیر بغل را افزایش می‌دهند.

یکی از مزایای بوتاکس در این است که پیام‌های شیمیایی‌ای که از طرف مغز برای ایجاد تعرق غدد رطوبتی در زیر بغل ارسال می‌شوند را مهار می‌کند و از تعرق جلوگیری می‌کند. باید بگوییم که تزریق بوتاکس علاوه بر مهار تعرق زیر بغل، از افزایش دما در سایر قسمت‌ها نیز جلوگیری به عمل می‌آورد و اجازه نمی‌دهد که دمای بدن افزایش پیدا کند.


روش تزریق بوتاکس زیر بغل

در ابتدا متذکر می‌شویم که برای این‌که از تعرق بیش از اندازه زیر بغل مصون باشید باید به یک دکتر پوست خبره مراجعه کنید. متأسفانه برخی از متقاضیان، این پروسه را در بعضی از آرایشگاه‌ها انجام می‌دهند که علاوه‌بر صرف هزینه مضاعف عوارض جبران ناپذیری را نیز برای آن‌ها در پی دارد.

پزشک در وهله اول با داروهای بی‌حسی موضعی که حاوی لیدوکائین هستند، محل تزریق را بی‌حس می‌کند تا بیمار دردی را احساس نکند، سپس با استفاده از سوزنی کوچک، در چند ناحیه از زیر بغل تزریق را انجام می‌دهد و بلافاصله جهت کنترل درد کمپرس یخ را قرار می‌دهد تا بی‌حس شود و بیمار هیچ گونه درد و ناراحتی را احساس نکند.

پزشک معمولاً از 50 واحد بوتاکس در هر کدام از قسمت‌های زیر بغل استفاده می‌کند. متقاضی بعد از تزریق می‌تواند به امور روزمره زندگی و روتین خود باز گردد.

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس بعد از 2 تا 7 روز قابل مشاهده هستند و جهت تکرار این پروسه بهتر است که 6 ماه بعد مجدداً تزریق را انجام دهید.