مزوژل چه کاربرد‌هایی دارد؟

مزوژل متد جدیدی در زمینه‌ی جوان‌سازی پوست است. در مزوژل از ۱۴ نوع مواد ویتامینه و معدنی و آنتی اکسیدان جهت تقویت و ترمیم پوست بهره گرفته می‌شود.

مزوژل‌ها دربرگیرنده‌ی موادی از انواع ویتامین‌ها و همچنین هیالورونیک اسید با تراکم و سفتی زیاد است؛ اما همانند ژل‌ها حجم‌دهنده و پر‌کننده نیستند. این نوع ژل‌ها مشابه ترکیبات مزو و به‌صورت زیر جلدی تزریق می‌گردد که در نهایت سبب رفع چین‌وچروک و خطوط صورت و جوان‌سازی پوست صورت و گردن می‌شود.

محبوب‌ترین نوع مزوژل بر پایه اسید هیالورونیک ساخته می‌شود و ترکیبات آمینو اسیدی ضروری مانند اسید آمینه پرولین، رشد سلولی را تقویت بخشیده و موجب آبرسانی و فعال‌سازی پوست می‌گردد. به این ترتیب با استفاده از مزوژل می‌توانید پوستی درخشان و بدون نقص را برای خود رقم بزنید.

کاربرد‌های اصلی مزوژل

سایر کاربرد‌ها

انواع مزوژل

مزوژل‌ها در دو نوع کلاسیک و با وزن مولکولی بالا (HMW) به بازار عرضه می‌شوند. آن دسته از افراد جوانی که می‌خواهند از پیری پوست خود جلوگیری کنند بهتر است به سراغ نوع کلاسیک این محصولات بروند. در عوض آن‌هایی که سن بیشتر یا پوست خشک دارند به دلیل درصد بالاتر هیالورونیک اسید در نوع HMW، از این محصول سود بیشتری خواهند برد.


نقاط تزریق مزوژل

مزوژل چگونه تزریق می‌شود؟

برای تزریق مزوژل در ابتدا می‌بایست پلک و سایر بخش‌های صورت کاملاً ضدعفونی شود و این کار توسط پاک‌کننده‌های مخصوصی صورت می‌گیرد. در واقع پوست باید از هر نوع آرایشی پاک باشد.

پس از این بخش نیاز به استفاده از میکروکانولا‌ها بوده که معمولاً دارای نوک گرد با یک سوزن کوچک هستند و سبب می‌شود که مزوژل بین پوست استخوان تزریق شود و در نهایت اجازه داده می‌شود که پخش در محل مورد نظر صورت بگیرد. این فرایند معمولاً نیاز به ۳۰ الی ۶۰ دقیقه زمان دارد.

اقدامات قبل از تزریق مزوژل


مراقبت‌های بعد از تزریق مزوژل

برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و دلخواه در این روش باید برای مراقبت‌های بعد از تزریق اهمیت قائل شد و نکات زیر را رعایت کرد:

موارد منع تزریق مزوژل

تزریق مزوژل برای افرادی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند ممنوع است و تنها با تشخیص پزشک، امکان انجام آن وجود دارد:


ماندگاری مزوژل

مزوژل باعث تقویت سلول‌های پوستی و آبرسانی و کلا‌ژن‌سازی می‌شود و سلول‌های مرده را نابود می‌کند. با تزریق این محصول، فیبروبلاست‌ها فعال‌تر شده و میزان هیالورونیک اسید و الاستین پوست افزایش می‌یابد. تأثیر تزریق مزوژل بعد از ۳ هفته مشخص می‌شود و تا ۶ ماه الی ۱ سال ماندگاری دارد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که میزان ماندگاری با توجه به شرایط بدن هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

معایب مزوژل

تا امروز استفاده از مزوژل عوارض خطرناکی نداشته است و صرفاً برخی عوارض جانبی کوتاه‌مدت مشاهده شده است که در گذر زمان برطرف شدند. به‌طور کلی تزریق مزوژل ممکن است موجب کبودی، ورم، قرمزی، آلرژی و شاید عفونت خفیف شود. با این حال اگر تزریق توسط پزشک و در یک کلینیک معتبر انجام شود، احتمال بروز عوارض جانبی نیز کاهش خواهد یافت.

قیمت مزوژل

قیمت تزریق ژل تنها با یک عامل مشخص نمی‌شود. عوامل متعددی در تعیین هزینه کلی تزریق این محصول نقش دارند. محاسبه قیمت تزریق توسط پزشکان زیبایی انجام می‌پذیرد. پزشکان با معاینه و شرایط پوست افراد و شدت مشکلات و نواقص پوست، می‌توانند میزان هزینه‌ای که باید برای تزریق مزوژل پرداخته شود را تعیین کنند.