فیلر دیپ ژوابکس

ژوابکس دیپ جهت درمان چروک های عمقی پوست کاربرد دارد و جهت رفع چروک‌های ناشی از پیری ایده آل است.

این فیلر بهترین انتخاب برای از بین بردن خط خنده بوده و سبب حجم دهی طبیعی و متقارن می گردد.

ژوابکس  دیپ دارای دو وزن مولکولی ( 2000 و 1000 KDA) بوده و غلظت هیالورونیک اسید کراس لینک آن 25mg/ml  بوده  و در Mid-Deep-Dermis تزریق میشود. خواص رِئولوژیک این فیلر منحصر بفرد بوده و با ویسکوزیته 20 Pa و الاستیسیته 100 Pa بهترین فیلر را با خاصیت کشسانی مناسب جهت تزریق  در محل چروک های عمیق ایجاد می نماید.

با ژوابکس دیپ بهترین خودت باش!

ژوابکس دیپ (Zhoabex Deep) نام یکی از فیلرهای پوستی شرکت رزفارما است که بر پایه‌ی هیالورونیک اسید کراس-لینک شده ساخته شده است.

همان‌طوری که از نام محصول می‌توان فهمید، این فیلر پوستی برای از بین بردن خطوط و چین‌چروک‌های عمیق و همچنین خطوط خنده کاربرد دارد. پیری پوست، یکی از عوارض افزایش سن است که همه را درگیر می‌کند. پیری پوست معمولاً با افزایش سن به‌طور طبیعی ایجاد می‌شود و گاهی اوقات نیز عوامل بیرونی مانند نور خورشید، می‌توانند باعث تسریع روند پیری پوست شوند.

یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های پیری پوست، ایجاد چین‌وچروک‌ در نواحی مختلف پوست است. در اثر پیری پوست، بافت حجم‌دهنده‌ی زیر پوست ازبین می‌رود و لایه‌ی بالایی پوست به ماهیچه‌ها می‌چسبد. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، چین‌وچروک‌های ظریف رفته‌رفته عمیق‌تر می‌شوند و تأثیر منفی روی ظاهر افراد می‌گذارند. در کنار پیری پوست، عوامل دیگری مانند حرکت بیش‌ازحد ماهیچه‌های نواحی خاصی از صورت، باعث ایجاد خطوط عمیقی در اطراف لب‌ها (خطوط لبخند)، اطراف چشم‌ها (خطوط پنجه کلاغی) و... می‌شوند.

پوست پیر شده در مقایسه با پوست جوان

برای درمان پیری پوست و کاهش ظاهر چین‌وچروک‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌توانند چین‌وچروک‌ها را به‌طور کامل رفع کنند. برای رفع چین‌وچروک‌های عمیق و ظریف پوست، باید از روش‌های جدیدتری مانند تزریق فیلرهای پوستی استفاده کرد. فیلرهای پوستی که به آن‌ها پُرکننده‌های پوستی نیز گفته می‌شود، چین‌وچروک و خطوط روی صورت را صاف می‌کنند. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد. پزشکان و افراد متخصص، معمولاً فیلرهای پوستی را در نواحی اطراف چشم، دهان و بینی تزریق می‌کنند.

تزریق فیلر پوستی، یکی از انواع عمل‌های زیبایی رایج محسوب می‌شود و معمولاً فوراً نتیجه می‌دهد و می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها ماندگاری داشته باشد. معمولاً افراد برای بهبود ویژگی‌های ظاهری صورت خود یا به‌دست آوردن ظاهری جوان‌تر، از فیلرهای پوستی استفاده می‌کنند. انجام این روش زیباسازی پوست معمولاً کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد و زمان بهبودی آن هم سریع است. نتایج تزریق فیلرهای پوستی فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع فیلر و محل تزریق آن، ماه‌ها یا حتی سال‌ها دوام می‌آورند.

همان‌طوری که گفته شد، انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارند که کاربردهای مختلفی دارند و برای نقاط مختلفی از صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از انواع فیلرهای پوستی، فیلرهای پوستی مبتنی بر هیالورونیک اسید است و فیلر پوستی ژوابکس دیپ نیز بر پایه‌ی همین ماده‌ی طبیعی ساخته شده است، هیالورونیک اسید یا به‌اختصار HA، ماده‌ای است که به‌طور طبیعی در نقاط مختلف بدن مانند چشم‌ها، پوست و مفاصل یافت می‌شود. این ماده که بیشتر در محصولات جوان‌سازی پوست نیز کاربرد دارد، رطوبت را در خود نگه داشته و باعث لغزنده شدن بافت‌ها و مفاصل بدن می‌شود.

تصویر مولکول های هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید برای پوست فواید زیادی دارد که مهم‌ترینِ آن، آبرسانی به پوست و حفظ حجم پوست است. بسیاری از فیلرهای پوستی رایج در بازار، بر پایه‌ی هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند؛ اما همه‌ی آن‌ها شبیه به یکدیگر نیستند و کارایی و حتی ماندگاری متفاوتی دارند. هیالورونیک اسید در ابتدا به‌صورت حیوانی تهیه می‌شد که باعث ایجاد حساسیت در افراد می‌شد؛ اما شرکت رزفارما توانسته است با استفاده از فناوری تخمیر باکتریایی، هیالورونیک اسید موجود در محصولات خود را تهیه کند که همین امر موجب کاهش آلرژی‌زایی محصولات ژوابکس شده است.

علاوه‌براین، در ساخت این فیلرها از هیالورونیک اسید کراس-لینک شده استفاده شده است. در این روش، یک عامل مصنوعی به زنجیره‌ی به‌هم پیوسته هیالورونیک اسید اضافه می‌شود تا بین مولکول‌های آن اتصال عرضی ایجاد کند. وجود تعداد زیاد اتصالات عرضی باعث می‌شود که محصول ساختاری ژل‌مانند داشته باشد و هرچه که تعداد اتصالات عرضی بیشتر باشد، ماندگاری فیلر و توانایی پُرکنندگی آن نیز افزایش می‌یابد. به‌عنوان‌مثال، غلظت هیالورونیک اسید کراس-لینک استفاده شده در فیلر ژوابکس دیپ ۲۵ میلی‌گرم بر میلی‌لیتر بوده و این یعنی فیلر ژوابکس دیپ می‌تواند خطوط عمیق را برطرف کرده و ماندگاری نسبتاً خوبی داشته باشد.

برخی از ویژگی‌های خاص این فیلر پوستی مانند ویسکوزیته (گران‌روی) ۲۰ پاسکال و همچنین الاستیسیته (کشسانی) ۱۰۰ پاسکال و برخی خواص رئولوژیک منحصربه‌فرد، باعث شده‌اند که این فیلر خاصیت کشسانی و غلظت مناسبی داشته باشد و بتواند خطوط و چین‌وچروک‌های عمیق پوست را به‌طور کامل از بین ببرد. ژوابکس دیپ دارای دو وزن مولکولی ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ کیلودالتون بوده و به‌صورت عمقی و زیرجلدی تزریق می‌شود. این فیلر ماندگاری نسبتاً خوبی دارد؛ اما نباید فراموش کنید که فیلرهای پوستی دائمی نیستند و باید با توجه به نظر پزشک، هر چند ماه یک‌بار، مجدداً تزریق فیلر را انجام دهید.

فیلر ژوابکس دیپ معمولاً بین ۶ الی ۱۲ ماه ماندگاری دارد. شرکت رزفارما برای این محصول نیز همانند سایر فیلرهای ژوابکس، سرنگ‌های تزریقی مخصوصی را طراحی کرده و در بسته‌بندی محصولات قرار داده است.