مزوژل چیست؟ کاربردها، مزایا و هر آن چه که باید بدانید

تزریق مزوژل، یکی از انقلابی‌ترین و جدیدترین روش‌های بازسازی پوست به‌شمار می‌رود که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

پیری پوست، اتفاقی است که همه‌ی انسان‌ها تجربه می‌کنند. در کنار پیری پوست، برخی عوامل و اتفاقات هم هستند که می‌توانند روی ظاهر شما تأثیر بگذارند. وقتی‌که پوست صورت شما از حالت طبیعی و شادابی خود خارج می‌شود، تمایل دارید که به‌دنبال روش‌هایی برای بازسازی آن باشید.

برای جوان‌سازی پوست روش‌های مختلفی وجود دارد. شاید پیری پوست امری گریزناپذیر باشد؛ اما روش‌هایی وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها پوست خود را بازسازی کرده و علائم پیری و چروک پوست و مشکلات پوست را بهبود ببخشید.

برای بهبود پوست صورت، روش‌هایی وجود دارد که در دو دسته‌ی تهاجمی و غیرتهاجمی قرار می‌گیرند. روش‌های تهاجمی، شامل انواع جراحی‌های پلاستیک برای زیباسازی پوست می‌شود و از آن‌جایی‌که هزینه‌ی زیادی دارد و مدت زمان درمان آن طولانی است، افراد تمایل دارند که از روش‌های غیرتهاجمی استفاده کنند. روش غیرتهاجمی بازسازی پوست شامل تزریق انواع فیلرهای پوستی، بوتاکس، مزوژل و... می‌شود.

همان‌طوری که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، تزریق مزوژل یکی از جدیدترین روش‌های جوان‌سازی پوست است. در این مطلب قصد داریم تا جایی که امکان دارد، مزوژل را بررسی کنیم و با کاربرها، مزایا و معایب آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

با مزوژل آشنا شویم

کلمه‌ی «Meso» به‌معنی «وسط» است. برای تزریق مزوژل، از سوزن‌های نازک برای تزریق ژل به لایه‌ی میانی پوست استفاده می‌شود. یک متخصص زیبایی، ویتامین‌ها و آنزیم‌های موجود در مزوژل را با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک به پوست شما تزریق می‌کند تا آن را سفت و احیا کند. هدف از این درمان رسیدگی به علل ریشه‌ای بدتر شدن پوست، مانند التهاب و گردش خون ضعیف است.

هیالورونیک اسید یک ماده‌ی شفاف است که به‌طور طبیعی توسط بدن ما تولید می‌شود. بیشترین مقدار هیالورونیک اسید در پوست یافت می‌شود. عملکرد اصلی آن حفظ آب است تا بافت‌های ما به‌خوبی مرطوب و نرم باقی بمانند. تقریباً نیمی از هیالورونیک اسید موجود در بدن ما در پوست ذخیره شده است که برای کمک به حفظ رطوبت، به آب متصل می‌شود. روند طبیعی پیری و قرار گرفتن در معرض پرتو فرابنفش خورشیدی، سیگار کشیدن و آلودگی می‌تواند میزان هیالورونیک اسید را در پوست کاهش دهد و باعث ایجاد خطوط و چین‌و‌چروک شود.

هیالورونیک اسید یک ماده‌ی مزوتراپی آب‌دوست است؛ این یعنی آب را جذب کرده و همچون یک اسفنج، آن را در خود حبس می‌کند. به‌همین‌دلیل هیالورونیک اسید بیش از این‌که یک عامل پُرکننده باشد، به‌عنوان عاملی آب‌رسان عمل می‌کند.

مزوژل، یک روش درمانی بازسازی پوست است. ماده‌ی مزوژل، حاوی غلظت بالا و فرموله‌شده‌ای از هیالورونیک اسید است که با تکنیک میکرونیدلینگ به پوست تزریق می‌شود. ترشح آهسته هیالورونیک اسید، تولید کلاژن و الاستین را در پوست تحریک می‌کند و به نوبه خود رنگ پوست، آب‌رسانی و ظاهر خطوط و چین‌و‌چروک را بهبود می‌بخشد.

در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید از مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف استفاده شده است که همه‌ی آن‌ها خواص ترمیم‌کنندگی دارند و می‌توانند به بهبود انواع آسیب‌های پوستی کمک کنند. این ترکیبات می‌توانند رطوبت پوست را بیشتر کرده و برای مدتی طولانی از بروز نشانه‌های پیری جلوگیری کنند.

مزوژل چه کاربردهایی دارد؟

همان‌طوری که گفته شد، مزوژل در درمان انواع آسیب‌های پوستی ناشی از افزایش سن، آکنه، جای زخم، رد جراحی و... کاربرد دارد.

مزوژل در ابتدا روشی برای کمک به افرادی بود که از مشکلات ناشی از مسائل پزشکی مانند جراحی و... رنج می‌بردند؛ اما به‌تدریج و به‌دلیل مشاهده‌ی نتایج قابل‌قبول و همین‌طور ماندگاری بالا، در زمینه‌ی زیبایی پوست نیز مورد استفاده قرار گرفت. مزوژل برای درمان انواع مشکلات پوستی، از جمله تغییرات رنگ‌دانه، سفت شدن پوست، چین‌وچروک، خطوط و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. افتادگی پوست صورت، گردن و بازو‌ها نیز با استفاده از این فرآیند قابل تقویت و سفت شدن است.

در زیبایی‌شناسی، از مزوژل بیشتر برای جوان‌سازی پوست صورت و گردن، سفت و سفید کردن پوست (اصلاح تغییرات رنگ‌دانه) و کاهش چین‌وچروک استفاده می‌شود. هنگامی‌که صحبت از درمان‌های غیرتهاجمی به میان می‌آید، تزریق مزوژل یکی از بهترین و اولین انتخاب‌ها است.

مزایای مزوژل چیست؟

اگر دارای مشکلات پوستی هستید و تمایلی به انجام روش‌های تهاجمی ندارید، می‌توانید از روش تزریق مزوژل استفاده کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. مزوژل دارای مزایای بی‌شماری است؛ به همین‌دلیل به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های جوان‌سازی و بازسازی پوست از آن یاد می‌شود. در ادامه با برخی از مزایای مزوژل آشنا خواهید شد.

فواید مزوژل در یک نگاه:

مزوژل برای افرادی که می‌خواهند در ناحیه‌ی صورت و گردن پوست شاداب و درخشانی داشته باشند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. مواد به‌کار رفته در مزوژل‌، به بهبود لکه‌ها و چین‌وچروک‌های ناشی از پیری، تغییر رنگ و لکه‌ها کمک می‌کنند. مزوژل، رنگ پوست شما را روشن و پوست را صاف می‌کند و از طرفی نیز تولید الاستین و کلاژن را تحریک می‌کند تا لطافت را به صورت بازگردانند.

ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی را برای پوست فراهم می‌کند

ویتامین‌ها، سرم‌ها و سایر ترکیبات مغذی از اجزای مؤثر مزوژل هستند که به پوست شما تزریق می‌شوند و به آن احساس تازگی و شادابی می‌دهد. همواره سعی کنید که از یک متخصص برای تزریق مزوژل کمک بگیرید تا مطمئن شوید از تمام مزایای آن بهره‌مند می‌شوید.

نیاز‌های مختلف پوست را برطرف می‌کند

با تزریق مزوژل، در واقع شما مواد مغذی را برای پوست خود فراهم می‌کنید و فرقی نمی‌کند که شما از مزوژل به‌عنوان محصولی ضدپیری استفاده کنید یا بخواهید زیبایی و طراوت را به پوست خود بازگردانید. با تزریق مزوژل، پوست شما یک تقویت‌کننده‌‌ی انرژی‌بخش دریافت می‌کند و اثرات قابل‌توجهی پس از درمان مشاهده می‌شود.

پوست را هیدراته نگه می‌دارد

مزوژل در کنار مزایای دیگری که دارد، به افزایش رطوبت پوست نیز کمک می‌کند و پوست را پُر، سفت و سالم نگه می‌دارد.

جایگزین مناسبی برای جراحی‌های گران قیمت است

تزریق مزوژل نسبت به سایر روش‌های درمانی و جراحی‌های پلاستیک، غیرتهاجمی محسوب می‌شود و می‌تواند علاوه‌بر مراقبت از پوست، به‌عنوان درمان ضدپیری نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر بخواهید مزوژل تزریق کنید، برای بهبود ظاهر خود نیازی به جراحی نخواهید داشت. پس از تزریق مزوژل از طریق سوزن، پوستی طبیعی و سالم به‌دست می‌آورید.

چربی را حذف می‌کند

ژل تزریق شده، دیواره‌های سلول‌های چربی را می‌شکند و به چربی اجازه می‌دهد تا از بین برود. سیستم لنفاوی چربی اضافی را دوباره جذب می‌کند و آن را از طریق فرآیند متابولیک طبیعی بدن تخلیه می‌کند. از آن‌جایی که آنزیم‌های مزوژل سلول‌های چربی را مختل می‌کنند، می‌تواند به بهبود تصویر سلولیت کمک کند.

از ریزش مو پیشگیری می‌کند

نازک شدن و ریزش مو را می‌توان با ترکیبی از تغذیه و دارو درمان کرد. تزریق مزوژل به‌عنوان یک تقویت‌کننده‌ی حاوی ویتامین به پوست سر، می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد و فولیکول مو را بهتر تغذیه کند. ایده خوبی است که به محض مشاهده اولین آثار ریزش مو شروع به درمان کنید؛ زیرا تزریق مزوژل روند نازک شدن مو را کند یا متوقف می‌کند.

تزریق مزوژل چگونه است؟

تزریق مزوژل یک کار نسبتاً ساده است؛ اما شما نباید به‌هیچ‌عنوان خودتان این ماده را تزریق کنید یا برای تزریق آن به افراد غیرمتخصص مراجعه کنید. آن‌چه که اهمیت دارد این است که برای تزریق این ماده از یک متخصص زیبایی کمک بگیرید؛ زیرا متخصص تعیین می‌کند که این روش براش شما مناسب است یا خیر. متخصص با بررسی شرایط پوستی شما می‌تواند تعیین کند که می‌توانید از این ماده را تزریق کنید یا خیر.

برای تزریق مزوژل نیز همانند فیلرهای پوستی می‌توان از تکنیک‌های مختلفی استفاده کرد که برخی از آن‌ها عبارتتد از:

پزشک شما با توجه به شرایط پوستی ناحیه‌ای که می‌خواهید آن‌ را درمان کنید، از روش مناسب برای تزریق استفاده می‌کند. نتیجه‌ی حاصل از تزریق مزوژل تا حد زیادی به مهارت پزشک بستگی دارد.

آماده‌سازی و بیهوشی یا بی‌حسی

محل تزریق و همچنین پوست اطراف آن باید به‌خوبی با مواد ضد عفونی‌کننده تمیز شود. بیهوشی یا بی‌حسی برای راحتی بیمار مهم است. پزشک معمولاً به کمک مواد زیر، شرایط بی‌حسی یا بیهوشی را فراهم می‌کند:

پس از تزریق مزوژل چه باید کرد؟

افرادی که مزوژل تزریق می‌کنند، باید به‌مدت ۴۸ ساعت از گرما و سرمای شدید دوری کنند. علاوه‌براین، افراد باید از ماساژ دادن ناحیه‌ی تحت درمان و انجام فعالیت بدنی شدید به‌مدت ۶ ساعت پس از درمان خودداری کنند. تزریق مزوژل معمولاً دوره‌ی نقاهت کوتاهی دارد؛ زیرا روشی غیرتهاجمی است. اکثر بیماران در عرض چند روز آماده هستند تا کار‌های همیشگی خود را از سر بگیرند. التهاب و سفتی اطراف محل تزریق ممکن است به یک الی دو روز مرخصی نیاز داشته باشد. اگر تصمیم دارید که برای جوان‌سازی و بازسازی پوست خود از مزوژل استفاده کنید باید با پزشک متخصص صحبت کنید تا خطرات درمان را از بین ببرید.

عوارض تزریق مزوژل

وقتی مزوژل توسط یک متخصص تزریق شود، حداقل خطرات را به همراه دارد. با‌این‌حال، برخی از عوارض جانبی عبارتند از: تهوع، درد، حساسیت، تورم، خارش و قرمزی. در شرایط بسیار نادر، ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کنید که به محض تجربه‌ی هریک از آن‌ها، باید به پزشک مراجعه کنید:

ماندگاری مزوژل چقدر است؟

مزوژل با وجود تمام مزایایی که دارد، همانند فیلرهای پوستی و بوتاکس، روشی غیرتهاجمی با ماندگاری نسبتاً کوتاه است. معمولاً مزوژل بین ۶ الی ۹ ماه ماندگاری دارد و اگر بخواهید که همچنان نتایج حاصل از تزریق را حفظ کنید، باید مجدداً تزریق را انجام دهید. در واقع یکی از مزایای تزریق مزوژل نیز می‌تواند همین باشد؛ زیرا اگر شما از نتایج حاصل‌شده راضی نباشید، می‌توانید مطمئن باشید که اثرات موقتی بوده و پس از چند ماه دوباره پوست شما به حالت قبلی خود باز می‌گردد.

سافت تاچ ژوابکس بهترین مزوژل بازار

ژوابکس سافت تاچ یک جوانساز فوق العاده است، سبب بهبود در ساختار بافت صورت با آبرسانی مناسب، ایجاد شفافیت ، حجم دهی ایده آل و تحریک فیبروبلاست های کلاژن ساز می‌شود. این فیلر میتواند همراه با تزریق فیلر های دیپ و ولوم بهترین زمینه را برای عملکرد آنها فراهم آورد.

فیلر سافت تاچ ژوابکس از بهترین مزوژل های بازار تولید کشور سوئیس است

در تهیه ژوابکس سافت تاچ از تکنولوژی منحصر بفردی به نام TMW استفاده شده است  بطوریکه در یک فیلر سه وزن مولکولی (KDA 2000 و 1000و 500) گنجانده شده است و غلظت هیالورونیک اسید کراس لینک آن 25mg/ml  میباشد. این فیلر با روش رتروگرید یا میکرو بلوس در Subcutaneous  و Deep-Dermis  در چهار نقطه از صورت تزریق میشود و تاثیر سریع و ماندگار آن پدیدار میشود و باعث صافی و شفافیت پوست می گردد.

در ویدیوی زیر با مشخصات بیشتر این محصول آشنا شوید


کلام پایانی

تزریق مزوژل یک روش زیبایی غیرتهاجمی است که نقاط مشکل‌ساز بدن مانند صورت و گردن را هدف قرار می‌دهد و می‌تواند به کانتور کردن بدن، حذف استرچ‌مارک و چربی اضافی نیز کمک کند. در این روش، مزوژل حاوی هیالورونیک اسید، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و دارو‌ها به پوست شما تزریق می‌شود.

تزریق مزوژل برای درمان انواع بیماری‌های پوستی مؤثر است. این یک روش فوق‌العاده قدرتمند پزشکی زیبایی است؛ زیرا لایه‌هایی از پوست را هدف قرار می‌دهد که سایر درمان‌های غیرتهاجمی نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. با‌این‌حال، قبل از تزریق مزوژل یا انجام سایر جراحی‌های زیبایی، همیشه باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.