زاویه‌سازی صورت بدون جراحی چگونه انجام می‌شود؟

افزایش سن، افتادگی پوست و تحلیل استخوانی می‌تواند باعث تغییر شکل فک و یا بد جلوه دادن آن برای بسیاری از افراد شود.

زاویه‌سازی چانه و فک مجموعه‌ای از اقدامات زیبایی است که می‌توان از آن برای بهبود فرم فک و چانه یا زیباسازی صورت استفاده کرد. زاویه‌سازی فک، حجم از دست رفته‌ی صورت یا فرم صورت را بازیابی می‌کند تا خط فک و زوایای صورت را بهبود بخشد. روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای زاویه‌سازی صورت وجود دارد که هر کدام از آن‌ها نواحی خاصی از صورت را هدف قرار می‌دهند تا به افراد کمک کنند بهترین نتایج را کسب کنند.

کانتورینگ، بازسازی (ریمادلینگ) و زاویه‌سازی صورت بدون جراحی، از جمله روش‌هایی هستند که می‌توانند با حجیم کردن صورت، برجسته کردن گونه‌ها و برجسته‌سازی چانه و زاویه‌سازی خط فک، صورت شما را بهبود ببخشند. نوع تکنیکی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به نواحی صورت شما که نیاز به بهبود دارند و اهداف خاص شما بستگی دارد.

چرا افراد به زاویه‌سازی صورت روی می‌آورند؟

مهم‌ترین هدف دستکاری صورت، فرم دادن و برجسته کردن اجزای صورت است. از جمله‌ی مواردی که کانتورینگ صورت می‌تواند آن‌ها رفع کند عبارتند از:

چه افرادی برای زاویه‌سازی صورت مناسب هستند؟

اگر یکی از موارد زیر درمورد شما صدق می‌کند، کاندید خوبی برای زاویه‌سازی صورت هستید:

استفاده از ژل و فیلر برای زاویه‌سازی صورت

زاویه‌‌دار کردن صورت با ژل یا فیلر پوستی یکی از روش‌های کوتاه‌مدت و رایج برای زاویه‌سازی صورت است. در طول فرآیند درمان، فیلر یا ژل در مقادیر مختلفی به قسمت‌های مختلف فک تزریق می‌شود. در طول این فرآیند، با پر شدن جزئی فک از داخل، شکل زوایا و خطوط فک و چانه تغییر می‌کند و یک فک و چانه‌ی برجسته‌تر ایجاد می‌شود. برای اصلاح افتادگی پوست در فک پایین و پایین صورت نیز فیلرها و ژل‌های پرکننده می‌توانند افتادگی را رفع و فک افراد را بازسازی و جوان‌تر کنند.

لیفت صورت با نخ

این روش نیز یکی از محبوب‌ترین روش‌های زاویه‌سازی صورت است. در این روش ابتدا پزشک نقاط ورود و خروج نخ را روی صورت بیمار مشخص می‌کند. سپس از سوزن‌های نازک مخصوصی برای وارد کردن نخ‌ها به قسمت‌های مورد نظر استفاده می‌کند و در هنگام خروج، نخ‌ها بسته شده و زیر پوست پنهان می‌شوند. با استفاده از نخ، صورت لیفت شده و پوست به سمت بالا کشیده می‌شود. این روش هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند و جای زخم یا رد بخیه روی صورت ایجاد نمی‌کند.


زاویه‌سازی صورت با تزریق چربی

در روش زاویه‌‌سازی فک با تزریق چربی برخلاف زاویه‌سازی با فیلر از مواد مصنوعی استفاده نمی‌شود. در این تکنیک چربی تزریق شده در قسمت‌های مختلف صورت از سایر قسمت‌های بدن یعنی از شکم و پهلو گرفته می‌شود. زاویه‌دار کردن صورت با چربی یک راه سالم برای زاویه‌سازی صورت است.

رادیو فرکوئنسی (RF فرکشنال)

روش فرکانس رادیویی یک روش غیرتهاجمی و غیرفرسایشی برای سفت کردن پوست و بازسازی و تغییر شکل گردن، صورت و بدن است. RF روشی است که برای رفع شلی و افتادگی پوست طراحی شده است. آر اف فرکشنال با نفوذ به درم (عمیق‌ترین لایه پوست) و لایه‌های زیرین پوست عمل می‌کند و باعث سفت شدن بافت‌های زیرین و ایجاد تفاوت چشمگیر در ساختار صورت می‌شود.

تزریق بوتاکس

برای زاویه‌سازی صورت به بهترین شکل، پزشک ابتدا فرم صورت بیمار را بررسی می‌کند و ارتباط آن را با برجستگی، شکل و اندازه فک مشخص می‌کند. بنابراین اگر عضلات فک بزرگ هستند، از بوتاکس برای کاهش سایز این عضلات استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس در ورید ناحیه مورد نظر انجام می‌شود و خط فک یکنواخت و بسیار ظریفی برای فرد ایجاد می‌کند.

هایفوتراپی

فک و صورت را می‌توان با دستگاه هایفو زاویه‌سازی کرد. در این روش با تابش امواج اولتراسوند به پوست که باعث تحریک کلاژن‌سازی و لیفت پوست می‌شود، زاویه‌سازی انجام می‌شود و مقداری چربی می‌سوزاند.

زاویه‌سازی صورت با لیزر

در این روش پزشک ابتدا ۳ برش کوچک یک میلی‌متری در کنار گوش و گونه ایجاد می‌کند. برش‌ها کوچکتر از نوک مداد هستند و پس از بهبودی، جای زخم قابل مشاهده نیست. مایع بی‌حس‌کننده از طریق برش‌های ایجاد شده وارد بدن می‌شود. این مایع بلافاصله برای اطمینان از راحتی بیمار عمل می‌کند. انرژی لیزر به‌صورت هدفمند برای درمان پوست و لایه بافت هم‌بند زیرین که به‌عنوان پایه و تکیه گاه پوست صورت عمل می‌کند، استفاده می‌شود. در صورت لزوم، پزشک چربی اضافی را با استفاده از یک کانول ساکشن کوچک خارج می‌کند.


مراقبت‌های لازم

عوارض جانبی زاویه‌سازی صورت با روش‌های غیرتهاجمی

در صورتی‌که زاویه‌سازی توسط پزشک مجرب و با رعایت اصول علمی و مواد مصرفی استاندارد انجام شود، بدون عارضه خواهد بود. عوارضی مانند تورم در عرض ۳ تا ۷ روز برطرف می‌شوند و کبودی نیز در عرض ۵ الی ۷ روز از بین می‌رود.

هزینه‌ی زاویه‌سازی صورت با روش‌های غیرتهاجمی

روش‌های مختلفی برای زاویه‌سازی صورت وجود دارد و هزینه‌ی انجام آن‌ها نیز توسط عوامل مختلفی تعیین می‌شود.