فیلر صورت یا فیلر پوستی چیست؟

فیلرهای پوستی، مواد تزریقی پُرکننده‌ای هستند که به‌عنوان یک روش غیرجراحی برای زیباسازی و جوان‌سازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فیلر‌های پوستی یا پُرکننده‌های پوستی، به موادی تزریقی گفته می‌شود که چین‌وچروک و خطوط روی صورت شما را صاف می‌کنند. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد. پزشکان و افراد متخصص، معمولاً فیلرهای پوستی را در نواحی اطراف چشم، دهان و بینی تزریق می‌کنند. تزریق فیلر پوستی، یکی از انواع عمل‌های زیبایی رایج محسوب می‌شود و معمولاً فوراً نتیجه می‌دهد و می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها ماندگاری داشته باشد.

تزریق فیلر پوستی نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. فیلر‌های پوستی چین‌و‌چروک‌ها را پُر می‌کنند، خطوط روی پوست را صاف می‌کنند و به صورت شما حجم می‌بخشند. پزشک متخصص، این مواد را دقیقاً زیر پوست شما تزریق می‌کند. معمولاً افراد برای بهبود ویژگی‌های ظاهری صورت خود یا به‌دست آوردن ظاهری جوان‌تر، از فیلرهای پوستی استفاده می‌کنند. انجام این روش زیباسازی پوست معمولاً کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد و زمان بهبودی آن هم سریع است.


فیلر لب

نتایج تزریق فیلرهای پوستی فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع فیلر و محل تزریق آن، ماه‌ها یا حتی سال‌ها دوام می‌آورند. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارند و پزشک گزینه‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهد و بهترین نوع را برای شما انتخاب می‌کند که در این مقاله می توانید با انواع فیلرها آشنا شوید، لازم به ذکر است که رایج‌ترین فیلرهای پوستی حاوی مولکول هیالورونیک اسید هستند. در تزریق فیلرهای پوستی نیز همانند هر عمل زیبایی دیگری، خطراتی از جمله عفونت، خون‌ریزی و کبودی وجود دارد.

طرح‌های بیمه درمانی معمولاً رویه‌های زیباسازی چهره، مانند تزریق فیلر پوستی را پوشش نمی‌دهند. با وجود خطرهای موجود بهترین کار این است که بهترین فیلر را برای این امر انتخاب کنید، یکی از بهترین فیلرهای بازار فیلرهای ژوابکس هستند.

چرا از فیلر‌های پوستی استفاده می‌شود؟

با افزایش سن، بدن شما رفته‌رفته کلاژن خود را از دست می‌دهد. کلاژن، ماده مهمی است که در سراسر بدن شما از جمله در پوست، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و بافت‌های هم‌بند وجود دارد. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث افتادگی پوست (شُل شدن پوست) و کاهش حجم ناحیه‌ای می‌شود. پوست نازک‌تر می‌شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و شروع به افتادگی می‌کند.

معمولاً افراد در شرایط زیر از فیلرهای پوستی استفاده می‌کنند:

برخی از دارو‌های تجویز شده برای درمان بیماری‌هایی مانند HIV می‌توانند باعث لاغری صورت شوند. برخی افراد پس از مصرف این دارو‌ها، برای بازگرداندن حجم صورت خود از فیلرهای پوستی استفاده می‌کنند.

آیا استفاده از فیلرهای صورت امری رایج است؟

فیلرهای پوستی بسیار رایج هستند. در ایالات متحده، سالانه ۳ میلیون نفر برای زیباسازی چهره‌ی خود از فیلرهای پوستی استفاده می‌کنند.

تزریق فیلر

تزریق فیلر چگونه انجام می‌شود؟

معمولاً فرآیند تزریق فیلرهای پوستی در مطب پزشک انجام می‌شود. پزشک ابتدا پوست شما را تمیز می‌کند و ممکن است از یک لوسیون یا کرم حاوی ماده بی‌حس‌کننده استفاده کند. داروی بی‌حسی، ناحیه‌ی تزریق را بی‌حس می‌کند؛ بنابراین فرآیند تزریق فیلر پوستی راحت‌تر خواهد بود. سپس پزشک با استفاده از یک سوزن نازک، مقادیر اندکی از فیلرها را زیر پوست شما تزریق می‌کند. ممکن است در ابتدا سوزن باعث درد شود؛ اما بیشتر افراد در طول این تزریق‌ها درد زیادی را تجربه نمی‌کنند. ممکن است پزشک فیلر را در چند ناحیه تزریق کند. کل فرآیند تزریق فیلر پوستی می‌تواند چند دقیقه یا نهایتاً یک ساعت طول بکشد. برای آشنایی با عملکرد فیلرها لطفا این مقاله را مطالعه کنید.

اگر شما هم نیاز به تزریق فیلر دارید قبل از این کار لطفا مقاله نکات مهم در تزریق فیلر را مطالعه کنید.

پس از تزریق فیلر چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

پزشک پس از تزریق فیلر پوستی، پوست شما را تمیز می‌کند. ممکن است پزشک برای کاهش درد ناشی از تزریق فیلر و همچنین کاهش تورم موقتی آن، به‌شما کمپرس‌ یخ دهد. ممکن است پس از تزریق فیلر، کبودی، تورم یا احساس درد را تجربه کنید. معمولاً این عوارض خفیف هستند و در عرض چند روز از بین ‌می‌روند. بسیاری از افراد بلافاصله پس از انجام تزریق فیلرها، نتایج را مشاهده می‌کنند؛ اما نتایج هرکسی با شخص دیگر متفاوت است. مدت زمانی که طول می‌کشد تا نتایج را ببینید و همچنین مدت زمان ماندگاری فیلرها، به عوامل مختلفی از جمله نوع فیلری که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد.

مزایای استفاده از فیلر

بسیاری از افراد فوراً نتایج تزریق فیلرهای پوستی را مشاهده می‌کنند. تزریق‌ فیلر معمولاً کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و در همان مطلب پزشک انجام می‌شود. از آن‌جایی که تزریق فیلر یک درمان غیرجراحی است، زمان بهبودی آن بسیار کم است.

فیلر چانه

سوال مهمی که همیشه استفاده کنندگان از فیلر را درگیر خود می‌کند این است که ماندگاری فیلرها چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت که نتایج تزریق فیلرهای پوستی بین چند ماه تا چند سال ماندگاری دارند و این به‌نوع فیلری که استفاده کرده‌اید بستگی دارد. برخی از فیلرها تا دو سال ماندگاری دارند. فیلرهای پوستی معمولاً نسبت به روش‌های جراحی، کم‌هزینه‌تر هستند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب "آیا فیلرهای پوستی دائمی هستند؟" مراجعه کنید.

بهبودی پس از تزریق فیلرهای پوستی

دوران نقاهت هرکسی با سایر اشخاص متفاوت است. زمان بهبودی شما به موارد زیر بستگی دارد:

بیشتر افراد می‌توانند بلافاصله پس از تزریق فیلر پوستی به فعالیت‌های روزمره‌ی خود بازگردند. بااین‌حال، ممکن است که پزشک به شما توصیه کند تا دو روز از انجام فعالیت بدنی و ورزش شدید خودداری کنید.

کلام آخر در رابطه با فیلرهای پوستی

فیلرهای پوستی چین‌وچروک‌ها را صاف می‌کنند و حجم را به پوستِ افتاده باز می‌گردانند. بسیاری از افراد از فیلرهای پوستی استفاده می‌کنند؛ زیرا نتایج فوراً قابل مشاهده هستند و دوران نقاهت آن خیلی کم است. مانند هر عمل زیبایی دیگری، پس از تزریق فیلرهای پوستی خطر عوارض جانبی وجود دارد. با پزشک خود درمورد خطرات و فواید و همچنین بهترین نوع فیلر پوستی مناسب برای شما صحبت کنید. پس از انجام این تزریقات، اگر خون‌ریزی، درد، تورم یا علائم واکنش آلرژیک دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.

حال که دانش خود را در رابطه با فیلرها افزایش دادیم پیشنهاد می‌شود مطلب بوتاکس یا فیلر را مطالعه کنید.